Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Irtokovalevy Macin ja PC:n välille!

Malakoo [15.05.2005 19:36:15]

#

Terveydeksi!
Tarvisin nyt vähän apua aika kiireellisellä aikataululla. Mun pitää saada koulusta talteen reilut 30GB tavaraa (videoo ja musaa) jotka ovat Macin OS 9.xx käyttiksellä (ei USB2 tukea) ja käyttää/jatkaa materiaalin työstämistä sitten omalla uudella PC:lläni (AMD Athlon 64, 3500+), jossa on käyttiksenä siis XP. Ongelmana on se, ettei koulun koneilla ole polttavaa DVD asemaa, joten CD-levyjä kuluisi tohon urakkaan aivan liikaa, samoin miestyötunteja. Ratkaisin ongelman ostamalla ulkoisen kovalevyn (3.5´´ HDD External Case ja sinne sisään 80BG Samsungin kiintolevyn). Laitteessa siis sekä FireWire että USB2 käyttömahdollisuus. Ja kuulin että mun täytyis alustaa se mahdollisesti FAT32 muotoon, että se toimisi sekä PC että MAC ympäristössä. Vaan, miten sen tekisin? En ole ennen moista operaatiota tehnyt enkä edes tiedä mistä aloittaisin. Tarvisin siis apua, jos jollakulla on kokemusta/tietoa. Olisin suuresti kiitollinen kaikesta infosta. Thanks!

Metabolix [15.05.2005 19:47:39]

#

Kai saat sen FireWiren Maciin kiinni, jos se Mac ei kerran tue USB 2.0:aa?

  1. Kiinnitä kovo koneeseesi (Windows), asenna ajurit, jos tarvitsee, jne.
  2. Käynnistä (Start)
  3. Suorita (Run)
  4. command (tai cmd)
  5. fdisk
  6. Luo ensisijainen osio (primary partition), next next next ... exit.
  7. Ehkä vaatii rebootin, en tiedä.
  8. Avaa Oma Tietokone (My Computer), pitäisi näkyä uusi kovalevyasema
  9. Right-click => Alusta (Format)
  10. Avautuvasta dialogista valitset FAT32

En ole koskaan USB-kovalevyä käyttänyt, mutta oletettavasti se toimii kuten tavallisetkin levyt.

Malakoo [15.05.2005 19:51:47]

#

Mitä suurin kiitos monsier Metabolix! Tämä auttaa minua suuresti eteenpäin...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta