Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: huh huh ku mun koodi vinkin saatte hitaasti sinne....

Sivun loppuun

netman87 [14.05.2005 20:35:04]

#

Niin oon täs ootellu et mun koodivinkki tänne pääsis vaa ei kuulu ei näy, ei oo tullu mitää et korjaappa tuo kohta tai vastaavaakaan eli kommenttia nyt peliin...

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24745-vb6-kuvan-katselu-ohjelma-fastshow

Ois kiva kuulla parannus ehdotuksia...

Blaze [14.05.2005 20:41:53]

#

Vinkkien hyväksymisen hoitaa Laaksonen yksin. Jos asiasta on jotain kommentoitavaa, voi homman hoitaa hänen kanssaan privaatisti. Mailiosote löytyy tuosta sivun alareunasta.

tuomas [14.05.2005 21:11:03]

#

no eipä ole ihme, että tuota ei hyväksytty. Itse koodia ei lähes ollenkaan, lähinnä vain asetettu pikturelootien arvoja. Kaiken lisäks on paha purkka, ei yhtää sisennyksiä.

Metabolix [14.05.2005 21:34:35]

#

Valmis ohjelma on aika huono vinkki, kun se käyttää vain aivan perusasioita, on äärimmäisen yksinkertainen eikä ole edes erityisen hyvin tehty (erityisesti juuri nuo sisennykset ja se, että saman ohjelman saisi helposti reippaasti alle puoleen tuosta koodimäärästä). Se ei oikein sovi minusta koodivinkin tarkoitukseen, kun se ei esittele erityisesti mitään menetelmää eikä ole sellaisenaan juurikaan hyödyksi kenellekään.

En sano tätä nyt mitenkään haukkuakseni, vaan ihan vain vihjeenä, millaisia vinkkejä minusta olisi viisainta Putkaan lähettää.

netman87 [15.05.2005 18:15:14]

#

No tarkoitushan on nimenomaan saada siitä vähän irti... Jotkut aloittelijathan varmasti tuosta jotain irti saisivat ja lähinnä itseäni aijjon tuolla saada oppimaan....

Sillä minähän pyydän toimintoja joita olisi hyvä lisätä niiden raskauttamatta itse ohjelmaa paljon. Teen tuota koulussa ja kotona... Sen parista kymmenestä rivistä on kasvanut enemmän ja enemmän... Nyt siinä on zoom..
Kohta jotain enemmän... ;)

Miten luulette että saan ikinä siitä parempaa jos en saa neuvvoja ja vinkkejä mitä tehdä ja miten tehdä....

Tiedän kyllä että se ei nytten sisällä mitään vaikeampaa koodia... Ainut uusi minullekkin tuossa oli se command$ ja kun opettelin leikkelemään muuttujaa...

Niin ja tosiaan antakaa linkki josta löydän sitten hyvän vinkin... :P :D

tsuriga [15.05.2005 20:15:36]

#

Vaikka en itse kieltä tunne:
+ paljon kommentteja (osa turhia?)
- Ketään ei kiinnosta puhelinnumerosi, mailisikin tulisi löytyä profiilista, turha laittaa spammirobottien näkyville (joka on tainnut itsekin kyllä tehtyä :))
- Sisennykset puuttuu
- Ei kiinnosta pätkääkään eka ohjelmasi sitten Hello Worldin
- Ei näin: "... :D:P:O:)))"

tuomas [15.05.2005 20:50:43]

#

BitBlt api tarjoaa kaikkea kivaa kikkaretta. Lisää löytyy putkan spriteoppaasta, heti kun laaksonen oppaat saa takaisin järkättyä. Myös aiheeseen liittyviä koodivinkkejä löytynee useita.

Edit: muistimpa että olen yhden zoomaukseen liittyvän vinkin tänne lähettänyt: https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24429-vb6-stretchblt

T.M. [15.05.2005 20:54:56]

#

lainaus:

FastShow on tarkoitettu pää asiassa vanhoille koneille
joissa muut ohjelmat ovat liian raskaita.

Jaahas, kyllä mun paintti toimi ainakin 100mhz koneella. ja varmasti hitaammillakin.

Metabolix [15.05.2005 21:09:59]

#

netman87 kirjoitti:

Niin ja tosiaan antakaa linkki josta löydän sitten hyvän vinkin...

No ensimmäiseksi tulee mieleen tämä palava tuli. Huomattavan hyödyllinen teos tuo on, jos haluaa tietää, kuinka tulta voi tehdä, vaikka pitkältä tuo varmasti vaikuttaa, jos ei sitä koodia ymmärrä:
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24360-cpp-palava-tuli-sdl-llä

Jos tarkoituksena on kehittää ohjelmaa, niin paremmin se sopisi projektiksi kuin koodivinkiksi. Tuollainen mahtipontinen avauspuhe, joka tuolla on (miksi se on muuten itse rivitetty? Ei näytä kovin hyvältä, jos kaventaa ikkunaa...) ei ainakaan nosta ohjelman suosiota. "FastShow on tarkoitettu pää asiassa vanhoille koneille
joissa muut ohjelmat ovat liian raskaita." Eipä IrfanView sen raskaampi ole, ja ominaisuuksia on karkeasti 100x noin paljon.

netman87 [16.05.2005 09:38:06]

#

:) aika kivaa palautetta :D noh muutetaan mieluisammaks...

Minä [16.05.2005 15:48:13]

#

Mutta laita vielä sisennykset tuohon vinkkiin, niin sitä saattaa ehkä jaksaa kattoakin. :P


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta