Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Spyware

tesmu [02.05.2005 18:59:13]

#

Olen huomannut että nytten on sellanen spyware liikkeellä, että se menee prosesseihin nimellä iexplore.exe. Vaikka se ei ole oikeasti. Niitä on 2 kappaletta ja jos toisen sammuttaa niin se toinen käynnistää sen toisen uusiksi. Jos molemmat onnistuu sammuttamaan samaan aikaan niin ilmestyy Balm Boob.exe / DEFAULT~1.exe joka käynnistää nuo uudelleen. Eli
Teen tuota spywarea varten ohjelman joka terminoi sen,
proesessin terminointi onnistuu kyllä, mutta ohjelmassani on timeri jonka intervalli on 1 ja se terminoi koko ajan noita prosesseja. Sehön on rasittavaa suorittmelle, eli olisiko jotain sellasta että jos tietty prosessi käynnistyy niin silloin tuo terminoi noita prosesseja jonku aikaa. Sen jälkeen taas timeri lopettaa terminoimisen

sooda [03.05.2005 09:07:51]

#

Kannattaa poistaa toi järjestelmän käynnistyksestä niin et tartte tollaista ohjelmaakaan. :)
Kato käynnistä->ohjelmat->käynnistys (tai enkuks start->programs->startup), ja rekkarista HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, sekä myös samaisesta HKLM:n alta ja myös Runin lisäksi RunServices.

Spongi [03.05.2005 09:20:48]

#

Minullekkin tuli kaksi kappaletta iexplore.exeä sinne prosesseihin, kun olin asentanut msn messengeriin jonku messenger plussan, samalla myös ilmestyi työpöydälle pari uutta kuvaketta... "Find a Date" yms...

tesmu [03.05.2005 11:25:30]

#

Kun ei satu löytymään mistään kyllä tiedän nuo rekisteri avaiment ja miten servicet otetaan pois käytöstä mutta aina tulee uudestaan ittelläni oli jo kauan aikaa pelkkä messenger eli se ei ole vaikuttanut tuohon ne vaan yhtäkkiä tuli

Juice [03.05.2005 20:12:53]

#

Eikö M$:n spywarepoistaja, SpyBot tahi Ad-awarekaan auta?

tesmu [03.05.2005 22:37:45]

#

ei auta olen testannut

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta