Minulla on 2 sivua lista.php ja kortti.php. Lista.php hakee listan asiakkaista tietokannasta ja sielä löytyy linkki josta pääsee kortti sivulle muokkaamaan kyseisen asiakkaan tietoja. Kortti.php sisältää kaksi taulua: syöttö taulun johon asiakkaan tiedot syötettään ja kortti taulun sen vieressä jossa asiakkaan tiedot ikään kuin listautuvat sitä mukaa kun syötät tietoa tietokantaan.
Olen miettinyt pitkään eri vaihtoehtoja. Eli tarkoituksena on kun lisään asiakastietoja syöttökenttiin ja painan talleta nappia niin sivu lataa uudelleen itsensä ja nayttää päivitetyn tiedon samasta asiakkaasta kyseisellä kortilla.
Eli kuinka saan viimeksi muokatun asiakkaan tiedot ladattua uudelleen. Session maybe? Jos qyery on vaikka kortilla SELECT nimi, ikä, email FROM asiakkaat WHERE asiakas_ID = $asiakas_ID , niin tuo muuttuja pitäisi saada säilymään kyseisen muokkauksen aikana. Sitten kun poistun kortilta ja valitsen uuden asiakkan lista.php sivulta niin tuo muuttuja saa taas uuden ID:n jne..
Sessiolla tuo onnistunee helposti. Itse ehkä kuitenkin tekisin tuon kuljettamalla asiakkaan ID:tä osoiterivillä GET-parametrinä.
// Sain ratkaistua tuon lähettämällä osoiteriville tietoa tapaan: header('location: kortti.php?action=uusi_lista&asiakas_ID=$_GET['asiakas_ID '); // ja sitten tarkastetaan löytyykä tuo muuttuja: if($_REQUEST['action'] == 'uusi_lista') { // otetaan vanha ID talteen $asiakas_ID = $_GET['asiakas_ID']; // ja sitten vaan query mysql_query(SELECT * FROM asiakas WHERE asiakas_ID = $asiakas_ID); }
Mutta kiitos anyway :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.