Kokoruututila ei toimi kun käytän SDL:llää.Käytän Dev-C++ ja kääntäjänä on Mingw.Mistä tämä voisi johtua?
Kai käytät jotain tilaa, jota näytönohjain ja näyttö tukee? Siis esim. 640x480, 800x600, 1024x768... etkä jotain häröä kuten esim. 836x569.
Mitä kääntäjä valittaa?
Gaxx kirjoitti:
Kai käytät jotain tilaa, jota näytönohjain ja näyttö tukee? Siis esim. 640x480, 800x600, 1024x768... etkä jotain häröä kuten esim. 836x569.
Minä käytän tilaa 1024x768.
ville-v kirjoitti:
Mitä kääntäjä valittaa?
Ei mitään.
Megant92 kirjoitti:
Gaxx kirjoitti:
Kai käytät jotain tilaa, jota näytönohjain ja näyttö tukee? Siis esim. 640x480, 800x600, 1024x768... etkä jotain häröä kuten esim. 836x569.
Käytän minä.
Siis mitä tilaa? Voisit myös antaa linkin lähdekoodiisi, niin bugi löytyisi nopeammin.
Lisäksi voisit myös kertoa miten kokoruututila ei toimi? Kaatuuko ohjelma heti, vai eikö vain mene kokoruututilaan? Vai mitä?
Miettikää vähän niitä kysymyksiä, kiitoos.
Ei mene kokoruututilaan.Toimii muuten mutta, ei mene kokoruututilaan.
Kai näyttö/näyttis tukee käyttämääsi tilaa? Mikä värisyvyys? Antaako SDL stderriin jotain? Koklaa myös tutkia SDL_GetError()ia SDL_SetVideoMode()n jälkeen.
Onko näytönohjain joku harvinainen, jota SDL ei tue? Mikä on käyttöjärjestelmä? Muistitko varmasti antaa SDL_SetVideoMode:lle oikeat liput?
kait olet laittanut lippuihin muutakin kuin SDL_FULLSCREEN
Jos piirtäminen toimii ikkunoituna, niin koodin pitäisi toimia vain SDL_FULLSCREEN:in lisäämisellä. Ainakin Megant92 kertoo, että toimii muuten, mutta ei mene kokoruututilaan.
niin tarkoitin että SDL_SetVideoMode() näytä esim tältä.
... SDL_SetVideoMode(800,600,32,SDL_FULLSCREEN)
vaan siinä on myös esim SDL_HWSURFACE
hmm..
Muistitko lukita pinnan SDL_LockSurface() funktiolla? (mikäli piirrät jotain..)
Itselläni kokoruutu tila ei lähde toimimaan vaan kaatuu heti alkuun mikäli pintaa ei ole lukittu.
Nyt toimii.
Kun tein uuden projektin ja liitin siihen aiemman tiedoston se alkoi toimimaan.Outoa O_o
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.