Oon tehny nettiselaimen, jossa on välilehdet. Minulla on formilla 10 web browser controlli, jotka on nimetty web(0), web(1)...web(9) ja sitten yks tabstrip1...
ongelma on, kun minulla on vaikka 2 välilehteä käytössä. Eka välilheti on vaikka Googlen sivulla ja toinen Ohjelmointiputkassa, kun poista kakkos välilehden, eli sen joka on ohjelmointiputkassa kaikki toimii hyvin. Ongelma on, kun poistakin niistä kahdesta välilehdestä sen ensimmäisen, jolloin välilehti kyllä poistuu, mutta toinen välilehti, joka jää niin selain menee tyhjälle sivulle, vaikka sen pitäsi tietenkin muistaa millä sivulla se oli. Tiedän kyllä miksi se menee tyhjälle sivulle, mutta en osaa korjata asiaa...
ongelma on luultavasti tässä:
Sub poistaväl() If TabStrip1.Tabs.Count > 1 Web(current_Tab - 1).Visible = False Web(current_Tab - 1).Navigate ("about:blank") TabStrip1.Tabs.Remove (current_Tab) If TabStrip1.Tabs.Count > 0 Then current_Tab = TabStrip1.SelectedItem.index Web(current_Tab - 1).Visible = True End If End If End Sub
Toivoittavasti joku osaa auttaa :)
En mene mihinkään takuuseen tästä koodista (vedetty pohjattomasta hatusta), mutta luullakseni toimisi (poistaa aktiivisen välilehden):
Sub poistaväli() Dim nyk As Integer '' Jos 1 (tai vähemmän(?)) If TabStrip1.Tabs.Count < 2 Then Exit Sub '' Nykyinen, aktiivinen tab nyk = TabStrip1.SelectedItem.Index '' Poistetaan se ilman sääliä Web(nyk).Visible = False Web(nyk).Navigate("about:blank") TabStrip1.Tabs.Remove(nyk) End Sub
Ei toimi tuollakaan koodilla kunnolla :(
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.