Voiko joku kääntää tän mulle PHP:ksi ku ei iteltä onnistu.
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Älkää kysykö miks.
Oon 10v>:P
Sehän on php'ta :0
Ai niinku mitä o_O
PHP ja HTML on ihan eri asiat. PHP on skriptikieli, joka tulkataan servulla, ja tuloksena syntyy HTML-sivu, jonka servu sitten tunkee clientin nenän eteen. Mitä ny oikein tarkotat PHP:ksi muuntamisella?
kuten jo aWW totesi se on php:tä senkun vaan lyöt tohon
sillain miten ohjeissa sanotaan niin toimii...
Penikka kirjoitti:
Oon 10v>:P
ja saane tiedustella mitä varten ikäsi olet tohon laittanut ?
en tajuu mitään
toni1992 kirjoitti:
en tajuu mitään
Jaa?
Pitikö siitä oikein tehdä virallinen ilmoitus. :P
rndprogy kirjoitti:
toni1992 kirjoitti:
en tajuu mitään
Jaa?
Pitikö siitä oikein tehdä virallinen ilmoitus. :P
Ilmeisesti piti ja aina paranee kun tartutaan tällaiseen epäoleelliseen asian ja jatketaan juttua loputtomiin. Eihän nyt itse asiaa ainakaan kannata käsitellä, vai mitä?
Asiaa kuitenkin. Jos ymmärsin oikein Penikka yrittää tehdä palautteen käsittelijää sivustolleen, eikä homma onnistu.
Kysymyksiä:
1. Onko palveluntarjoajalla PHP tuki? Jos ei ole, ei myöskään toimi.
2. Onko mail() disabloitu? Jos on, ei toimi.
3. Lähettääkö joku lomake jotain tuolle käsittelijälle? Jos ei lähetä, ei toimi.
4. Onko kohdesähköpostiosoite ($vast) oikein?
Hmp.. Tarkotin sitä et tuosta osa on HTML, nii se HTML Php:ksi:)
Ku laittaa silt mun sivuilta (www.tietotorppo.urli.net)
Sen palaute siel navipalkista, nii ne navipalkki ja nää ei näy.
No ihan samalla tavalla kuin olet nuo muutkin sivut tehnyt. Se <form>...</form> on se, mitä sivulle pitää siis laittaa.
Noni, kokeilkaas nyt>:(
Ja ikäni laitoin sen takia, et tajuatte etten välttämättä osaa;)
Poistat linkin tänne:
http://www.tietotorppo.urli.net/palaute.html
ja linkkaat tänne:
http://www.tietotorppo.urli.net/?sivu=palaute
Nonii, mut nyt tuli taas uus ongelma:
Ku yrittää lähettää nii se menee siihen sillee..
Kokeile ny ite;)
Sulla onpi ilmeisesti $onnis = "palaute.php"; Kas kehysten kanssa tämmöinen odotettavastikin tekee ongelmaa.
Hylkää kehykset ja include() menuosat yms.
Kumma kun KAIKKI luulee, että sivut tehdään joko PHP:llä tai HTML:llä! Niitähän voi käyttää sekaisin ihan miten huvittaa!
ville-v kirjoitti:
Kumma kun KAIKKI luulee, että sivut tehdään joko PHP:llä tai HTML:llä! Niitähän voi käyttää sekaisin ihan miten huvittaa!
Mielestäni sivuja ei voi tehdä pelkällä php:llä koska täytyyhän käyttäjälle jotai tulostaa->käyttää siihen html:lää jos haluaa hiukka muotoilla tulostetta...
Voihan sivuja tehdä pelkällä PHP:lla.Mutta mitä hyötyä siitä on?
Ja sitten ajatteleeko että onko vaikka "echo'<title>Tämä</title>'" pelkkää PHP:ta.
Megant92 kirjoitti:
Ja sitten ajatteleeko että onko vaikka "echo'<title>Tämä</title>'" pelkkää PHP:ta.
<title> on HTML:ää, eli et tee oikeastaan mitään PHP:llä ilman (X)HTML:ää.
No siis eikö tuo echo ainoastaan kirjoita sen tekstin HTML-dokumenttiin? Ja sitten HTML muuntaa tuon <title>-tageissa olevan otsikoksi. Ei sillä PHP:llä yksin oikein voi sivuja tehdä. Täytyyhän sitä jotain olla, minkä pohjalta se selain voin sen sivun rendata, eikä se ainakaan voi PHP-skripti olla, koska se suoritetaan palvelimella.
Koko kysymys sivujen teosta PHP:llä HTML:n sijaan on aika absurdi, sillä nettisivuthan ovat vain tulostetta, dataa. PHP sen sijaan on ohjelmointikieli, jolla tällaista dataa voi tuottaa. Yhtä hyvä kysymys olisi "annanko tietokoneen laskea x+y ja antaa minulle tuloksen, vai jätänkö koko laskutoimituksen sikseen ja painun nakkikioskille?"
Kyllä, mutta voihan sitä echolla tulostella raakaa tekstiä, mutta siinä ei ole mitään järkeä, koska mm. rivinvaihdotkaan eivät onnistu. Ja PHP käyttää parse error-ilmoituksissaan HTML:ää. Aika tyhmä keskustelun aihe :P
Jännittävä käänne koko ketjussa:
urli.net kirjoitti:
URLi.net toimii tällä hetkellä minimaalisella kokoonpanolla ja osa osoitteista katosi bittiavaruuteen.
Kysymys kuuluu, tapahtuiko vahinkoa?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.