Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Koodivinkeistä avainsanat hakukoneille

ajv [20.04.2005 13:33:18]

#

Olen tässä taas väkipakosta joutunut koodailemaan VB:llä ja eteen tuli eräs ongelma. Ongelma sinänsä ei ole oleellinen, mutta sen ratkaisua googlella etsiessä, tuli mieleen, että koodivinkkeihin voisi kirjoittaja halutessaan laittaa "avainsanoja", jotka sitten generoitaisiin ko. sivun html-koodin "Keywords"-kenttään. Näin ollen koodivinkeistä saataisiin mahdollisesti suurempi hyöty irti, kun hakukoneet voisivat tarkemmin indeksoida sivun sisältöä.

Toisaalta en hakukoneiden sielunelämään ole sen enempää perehtynyt, joten jos tässä on jokin haittapuoli, niin rohkeasti kommentoimaan vaan ehdotusta.

P.S. Ongelmaan todellakin löytyi ratkaisu putkan koodivinkeistä, jonne eksyin putkan omalla hakukoneella :)

Antti Laaksonen [24.04.2005 11:02:27]

#

Samaa tarkoittavat sanat ja suomen kielen sanojen taivutus kyllä vaikeuttavat etsimistä - niin Ohjelmointiputkasta kuin kaikista muistakin sivustoista. Minun tietääkseni hakukoneet eivät juuri piittaa Keywords-kohdasta, joten avainsanat pitäisi kirjoittaa sellaisenaan sivulle. Ohjelmointiputkan haku on siinä mielessä Googlea parempi, että sillä voi hakea myös sanojen osilla. Se myös varmasti löytää kaikki oppaat, koodivinkit ja keskustelut.

T.M. [04.05.2005 15:57:30]

#

Joo, kyllä ne keywords kentät ovat jo antiikkia. Jotkin (huonot) hakukoneet kyllä taitaa vielä käyttää niitä huomioimatta oikeaa sisältöä.
En kyllä näe mitään järkeä tuollaisessa, itse en jaksa ainakaan kirjoittaa mitään avainsanoja, kun ei minua kiinnosta löytääkö joku ne hakukoneella vai ei.

Epäilen vahvasti että suurin osa koodivinkkien kirjoittajista on yhtä laiskoja kuin minä ;)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta