Eli tuon niminen komponentti niin miten voin käyttää sitä itse ohjelman lähdekoodiin silleen et ajon aikana jos siihen laitetaan esim text1.text="jee" ni sitten itse ohjelman text1seen tulee jee
itte asiassa tuo on microsoft script control ocx
Tämä ei onnistu. Kontrolli ei pääse käsiksi varsinaiseen ohjelmaasi.
selevä ajattelin kun mulla on omatekonen irc bot ohjelma että jos siihen voisi tehdä scriptejä wscriptillä mutta näköjään ei onnistu mutta miten mircissä oleva c kielen scriptaus on tehty ainakin olen kuullut että mIRC scriptaus tapahtuu c kielellä
Eikö tuo mIRC-skripti ole joku ihan oman kielensä? Ja se on minun käsittääkseni mIRC:iin integroitu, eikä sen käyttöön tarvita erillisiä kääntäjiä.
mIRC:illä on ihan oma scripti kielensä.
mutta mIRCIn scripti kieli perustuu C kieleen ainakin siinä on samankaltaisia juttuja kun c kielessä
Eikös kaikissa ohjelmointikielissä ole keskenään samankaltaisia asioita? Toki syntaksin pohjana on varmaan käytetty suunnittelussa C:tä, mutta muuten kovin suurta yhtenäisyyttä ei ole (laitteistoriippumaton suht. matalan tason kieli vs IRC-clientin tulkkaama skriptikieli).
totta ainakin mIRC on tehty c++ ja siinä scripti kielessä on varmaankin pyritty saamaan samankaltanen scripti kieli kuin c/c++ on ja onhan se tosi hyvin tehty scripti kieli on siinä muitakin onminaisuuksia ku esim On :join#:if ($nick=koodari) /mode $chan +o $nick siinä on kaikki while silmukat sekä rnd functiot jne jne
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.