Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Lan ongelma

Kuukke [10.04.2005 13:44:14]

#

Hei! Ostin tässä tommosen romukoneen serverikoneeksi, ja viimeksi ei toiminut cd-asema (ei kyllä vieläkään, pistän omalla koneellani siihen susen). Nyt tossa eilen kävin ostaa siihen verkkokortin, mutta reititintä en vielä ostanut. Eli minun koneessani on 2 verkkokortti (toinen intergroitu ja toinen tavallinen) ja servukoneessa 1 verkkokortti. Kaapelimodeemi käytössä, ja siitä tulee suoraan rj-45 kaapeli tähän minun koneeni intergroituun ja tavallisesta verkkokortista lähtee serverikoneeseen rj-45 kaapeli. "link" valoa ei synny, en tiedä tarviiko edes, johto pitäisi olla kunnossa, muillakin johdoilla olen koittanut. http://www.laitetekniikka.com/laitteet/verkko/adslverkkoxp.htm Noiden ohjeiden avulla olen yrittänyt saada toimimaan, mutta tuossa

lainaus:

# Valitse ylimmäinen vaihtoehto: Tästä tietokoneesta on yhteys Internetiin suoraan tai keskittimen kautta, kuten muistakin kotiverkon tietokoneista (This computer connects directly to the Internet, and so do the other computers in my home network). Napauta ikkunan Seuraava-painonappia (Next).
# Windows kertoo että tämä ei ole turvalline tapa, joka pitääkin paikkansa. On suositeltavampaa käyttää erillistä Internet-yhteyden jakavaa tietokonetta. Joissakin tapauksissa erillinen kone ei vain ole mahdollinen. Napauta ikkunan Seuraava-painonappia (Next).

välissä tulee ilmoitus ettei Local area connection 4:ssä ole johdot kiinni, kyllä vain on. Verkkokortit toimivat kun olen kokeillut suoraan kaapelimodeemista pistää johdon servukoneeseen. Mikä mättää? Reititin hakusessa? Mikä väärin? Apuja?

Servukoneessa mun vanha joku 3com ethernet kortti, tässä koneessa integroitu (joku ethernet tämäkin) ja toisena tässä koneessa Fast Ethernet Lan card.

Jos joku sai selvää niin hyvä :).

zacura [10.04.2005 15:15:05]

#

No, Link valon tulisi syttyä jos kaapeli on toimiva. Kuulostaa siltä että kaapeli on vääränlainen, kahden verkkokortin väliin pitää olla ristiinkytketty kaapeli.

edit: Tuolla on ohjeet jos teet kaapelit itse: http://www.hardwarebook.net/cable/network/ethernet10basetcrossover.html

Kuukke [10.04.2005 16:37:14]

#

Tarviiko ristiinkytkettyä kaapelia jos hankin reitittimen?

LeX69 [10.04.2005 16:47:32]

#

Et tartte.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta