Teen peliä jossa on tällainen struct:
struct kauppa_autot { char nimi[20]; int teho; int vaihdelaatikko; int renkaat; int ilmanvastus; int paino; int hinta; int vaihdossa; };
Olen rakentamassa autokauppa osiota ja minun pitäisi saada tulostettua kaikkien structiin sijoitettujen autojen tiedot että vois laittaa ne listaan näkysille kauppaan. Kysyisinkin kuinka tätä tulostusta tulisi alkaa rakentamaan?
printf("nimi: %s\nteho: %i\nvaihdelaatikko: %i", munauto.nimi, munauto.teho, munauto.vaihdelaatikko);
Vai tarkotikko jotain muuta?
Tarkoitin että structissa on n määrä autoja jotka tulisi kaikki saada listaan eli:
auto1 nimi teho vaihdelaatikko jne.
auto2 nimi teho vaihdelaatikko jne.
auto3 nimi teho vaihdelaatikko jne.
jne.
Structissa on n määrä autoja? Tarkoitat varmaan taulukkoa, jonka tyypiksi on määritelty tuo struct? Voinet käydä silmukalla läpi jokaisen auton ja tulostaa silmukan senhetkistä indeksiä vastaavan auton tiedot.
Oiskos:
kauppa_autot autotaulu[määrä]; for (a=0; a<määrä; ++a) { cout << "nimi: " << autotaulu[a].nimi << "plaa"; }
Jotenkin noin...
Joo, muuten hyvä mutta en ymmärrä mistä saan sen tiedon kuinka monta autoa taulukossa on.
Siitä sinun täytyy pitää kirjaa itse. Taulukko on pelkkää varattua muistia, ja siinä ei ole tietoa autojen määrästä. Miten olet alunperin lisännyt autot taulukkoon?
Tällä hetkellä tilanne on se että autot syötetään käsin, tulevaisuudessa ne tullaa lisäämään lukemalla tekstitiedostosta.
No voithan lisätä autojen määrää kuvaavaa muuttujaa aina kun lisäät yhden auton.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.