Teen tässä parhaillaan sellaista pikkupeliä linuxiin. Pelin idea on samanalinen kuin Zapmissa, pitää seikkailla ympäri ASCII taloja yms. Pelin mapit luetaan txt filusta taulukkoon. Sitten ongelmaan; ovet. Tein mappiin muutaman oven (+-merkki). Ne toimii ihan hyvin (aukenee, kun kulkee päin), mutta haluaisin saada osan ovista lukkoon. Eli kun kävelee päin, niin ne ei aukene, vaan täytyy painaa esim O:ta että ne aukeaa. En nyt vain tajua, että miten saa vain osan ovista lukkoon :) Onnistuuko se silloin jos mappi taulukossa kaikki ovet on + merkkejä, vai pitääkö ovet kirjoittaa joinain muina merkkeinä taulukkoon, että niitä voi käsitellä yksitellen?
Jos jotakuta nyt kiinnostaa tämä peli enemmän, niin:
sorsa: http://kirpalo.net/~jyri/main.cpp
binääri: http://kirpalo.net/~jyri/main
ja mappi: http://kirpalo.net/~jyri/mappi1.txt
Jos vaikka käyttäisit hieman mutkikkaampaa rakennetta? Ei nyt juurikaan kiinnosta koodiisi tutustua, mutta siihen plus-merkkiin et todellakaan saa sen kummempaa infoa tungettua, joten tee oma struct (tai leiki jollakin muulla muuttujalla).
Yksi hyvä tapa on käyttää karttatiedostossa kahta eri ovimerkkiä ja näyttää pelissä vain plusmerkki.
Väität käyttäväsi C++:aa. Peri ja avauksen jälkeen kopiorakennin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.