Hei kaikki taas
Olen tällä kertaa viisampi kuin ennen, mutta siltikin viellä höhröilen koodaamassa "turhia" sivustoja
Tällä kertaa olen alkanut tekemään sivustoa joka liittyy harrastukseeni, taino olen tehnyt sivustoa jo muutaman kuukauden, aloitin joskus ennen joulua, mutta on ollut aikamoisia taukoja sen tekemisessä. Nytten ajattelin ilmoittaa uudesta projektistani teille hyvät ohjelmointiputkalaiset...
Sivusto perustuu terrarioeläinten hoitoon ja terraarion tekemiseen. Eläimet joista näillänäkymin aluksi tulee tietoa on Leopardigekko, Kiinankellosammakko ja Parta-agama.
Myöhemmin myös viljakäärmeestä & Amazzonian maitosammakosta.
Tietysti myös muistakin saattaa ajankuluessa tulla.
Tällä kertaa en ole kyselemässä jokaista koodia mitä tarvitsen, vaan olen lukenut jopa muutaman php-tekstin ja vinkkejä jne. ja teen sivuston php kielenkin itse enimmäkseen. Tietysti joudun viellä joitain hölmöjä kysymyksiä kysyä, mutta niistä sitten myöhemmin.
(Huomasit varmaan jo, että en ole päässyt vielläkään eroon kaameasta hyymiö taudistani, mutta yritän parantua siitä. Myös kirjoitus virheet ovat viellä yleisiä, mutta sentään saa selvää. Nykyään hillun enimmäkseen muuten nimellä ZeBeZuZi, joten älä ihmettele jos kirjoitan johonkin ZeBeZuZi Mutta nyt voisin tämän sulku tekstin lopettaa...)
Kirjoitan oikeastaan enemmän projektista seuraavaan viestiin, koska tämä alkaa olemaan muuten liian pitkä, ja tässä on aika paljon turhaa jaarittelua minusta, eikä liity projektiin yhtään, mutta minä olen edelleenkin vain minä...
- ZeBeZuZi
Hei taas... No tässä nyt asiaa itse projektista, eli sivustosta.
-*- Teen sivuston enimmäkseen siis ihan html:llä mutta käytän jonkun verran php:tä tukena.
-*- Kuvia teen ja käsittelen PaintShopPro 8:lla (vai mikä sen nimi nyt sit olikaan) Kamerana käytän kamerakännykkää (Nokian) ja muutamia kuvia on otettu kavereitten digikameroilla. Osa kuvista on siis omiani, mutta myös muutamia muiden kuvia on.
Sivustolle on tulossa siis asiaa Terraarioeläimistä oikeastaan Herpeistä (= Matelijat & Sammakkoeläimet) Myös terraarioista tulee tietoa ja niiden sisustukseen ja rakentamiseen vinkkejä. Eläimistä tulee perustietoa ja hoito-ohjeet.
Vieraskirja olisi tarkoitus rakentaa myös.
Siinä nyt alkuun pääasiat, kerron myöhemmin taas lisää mitä olen saanut valmiiksi
*-* Palaute osio on valmis
- ZeBeZuZi
Ps. Tässä tämän hetkinen ulkonäkö:
http://80.81.189.227/f/00/09/31/69/9817833.jpg
Tervetuloa takaisin! Sivustosi idea kuulostaa hyvältä.
Voi jeesus, miksi sitä pitää mainostaa jossei ole edes sivut toiminnassa.
Ketään ei oikeasti kiinnosta jonkin projektisi idea jos ei ole mitään sisältöä jota voisi lukea...
Toi serveris vähän bugailee välillä:
lainaus:
Forbidden
You don't have permission to access /f/00/09/31/69/9817833.jpg on this server.
Toimii joka toinen kerta :P
Idea on kyllä parempi kuin edelliset peeloportaalit...
Valitettavasti ideasi on jo käytetty: http://www.matelijat.info, mutta toki uusia sivustoja saa tehdä...
Nytten on jo ensimmäinen versio näytillä netissä paremmin...
http://members.lycos.co.uk/terrariotnet/
(Huom!! Sivusto ei tule pysymään tuossa osoitteessa!! Väliaikainen osoite vain!!!)
Tekstiä puuttuu viellä aika lailla, mutta T.M. välttämättä halus nähdäkkin jotain jo :)
-*- Puolet Leopardigekko osiosta jo valmis
- ZeBeZuZi
Hei hienoa. Noita on aina ilo nähdä.
Itse olen aikas pihalla tuosta php jutusta mutta onneksi on nuo nuket ja muut... =D
www.lemmikkini.net
T.M. kirjoitti:
Valitettavasti ideasi on jo käytetty: http://www.matelijat.info, mutta toki uusia sivustoja saa tehdä...
Tiedän tuon sivuston, ja sen takia tästä tulee hastavaampaa... Pitää saada jotain muuta, jotta käyttäjät kiinnostuisivat sivustosta... Sen takia sivustolle ei ole tulossa oikestaan edes juttuja samoista eläimistä, mitä matelijat.info:ssa on vaan muista herpeistä. (Herpit = Matelijat & Sammakkoeläimet)
- ZeBeZuZi
Jos meinaat matelijat.infolle tarjota vaihtoehdon,ulkoasu ainakin pitää parantua muutamalla dekadilla. Ja etkös eilen irkissä sanonut, että et aio tehdä samoja virheitä kun vuosi sitten ja että pidät vielä matalaa profiilia projekteistasi :P Noh, onhan tuo suhteellinen käsite tuo 'vielä'.
No don't. Mitäpä tapahtui Ruokakomerolle? Ja onpa hauska tuo puolen sivusta alleen peittävä lycoksen mainos.
tsuriga kirjoitti:
No don't. Mitäpä tapahtui Ruokakomerolle? Ja onpa hauska tuo puolen sivusta alleen peittävä lycoksen mainos.
Siitä kaameasta möhläyksestä ei enää puhuta... :S
Sille mainokselle en mitään nyt mahda... ja olen sitäpaitsi poistamassa sivuston tosta osoitteesta... riittää että näette kuvan siitä :)
http://members.lycos.co.uk/terrariotnet/sivusto.
Tässä uusi ja parempi kuva sivuston pohjasta...
- ZeBeZuZi
Tilanne 14.27 02.04.2005
-*- Yksi eläin kirjoitettu valmiiksi kokonaan, enää puuttuu toinen aloittava eläin ja terra teksti
-*- Palaute osio vaatii hieno säätöä.
Voisit ainakin hieman viilata tuota koodia.
Ja laita dokumentti tyyppi yms. kuntoon.
www.w3c.org -> html validator, saattaisi tosta olla hyötyä..
Onnea projektille.
-*- Palaute osiosta luovuttiin tilalle tulee yhteystiedot sivu.
- Kuvia eläimistä sivuille
- Korjaa kirjoitusvirheet
- Tee uusi ulkoasu (selkeämpi)
Draiz kirjoitti:
- Kuvia eläimistä sivuille
- Korjaa kirjoitusvirheet
- Tee uusi ulkoasu (selkeämpi)
Kuvia eläimistä on tulossa aika paljonkin, kuhan kerkeän...
Kirjoitusvirheitä olen kokoajan korjaamassa, kunhan aina huomaan ne :) (Kuva päivitetty, mikä on teille näytillä, tuossa muutama viesti ylempänä linkkinä... [Kuvassa on virhe vasemmassa kohdassa, joka ei oikeasti enää ole...])
En vielläainakaan ole tekemässä uutta ulkoasua, vaikka olen sitäkin miettinyt...
-*- Yhteystiedot sivu on valmis.
Ensin meinasin sanoa että linkitä noi elukat myös Suomen Wikipedian sivuille, mutta niistä ei näemmä ole artikkelia vielä. Joten jos viitsisit tehdä niistä artikkelit Wikipediaan kun näemmä niistä jotain tiedätkin (olettaen ettei tekstit ole aivan copy-pastea).
Uusi ulkoasu tulossa valmiiksi tällä tai seuraavalla viikolla.
Toinen eläin juttu puoliksi valmis... (EI NETISSÄ)
Terraario osion kirjoitusta kirjoitetaan puhtaaksi... (EI NETISSÄ)
Edit: Tyhmä läppä poistettu.
Tyhmän läpän tarkoituksena oli ilmaista, että ei kiinnosta...
tuli vaan mieleen että tossa yhdessä sun sivusto linkissä siinä lycosin niin on .bmp kuva.Olen kantapään kautta oppinut että sivut hidastuvat.bmp kuvien takia joten jos käytät sitä suosoittelisin muuttamaan .jpg:ksi
Missä muka bmp? Ai tuo sivusto.bmp? Pitäähän sitä tarjota montaa formaattia :P
Eikä jpg ole oikotie onneen. Kuvan tiedostomuoto pitää miettiä tapauskohtaisesti. Yleensä kyllä png tai jpg.
Ei ikinä bmp:nä. Yksinkertaisiin kuviin Png (tai Gif mikäli haluataan parempaa tukea läpinäkyvyydelle) tai valokuviin Jpeg.
JTS kirjoitti:
Yksinkertaisiin kuviin Png (tai Gif mikäli haluataan parempaa tukea läpinäkyvyydelle)
Nytpäs meni väärinpäin. PNG:ssä on GIF:iä parempi läpinäkyvyystuki, siinä kun on perinteisen palettiläpinäkyvyyden lisäksi mahdollisuus myös alfa-kanavaan.
Mut BMP ei tosiaan ole koskaan hyvä vaihtoehto yhtään mihinkään.
Blaze kirjoitti:
PNG:ssä on GIF:iä parempi läpinäkyvyystuki, siinä kun on perinteisen palettiläpinäkyvyyden lisäksi mahdollisuus myös alfa-kanavaan.
Mistä valtaselaimemme ei ymmärrä hölkäsen pöläystä :)
Näin juuri, sanalla tuki tarkoitin juuri nimenomaan IE:n ja muiden vanhempien selainten (olematonta) tukea PNG-läpinäkyvyyksille...
JTS kirjoitti:
Ei ikinä bmp:nä. Yksinkertaisiin kuviin Png (tai Gif mikäli haluataan parempaa tukea läpinäkyvyydelle) tai valokuviin Jpeg.
Blaze kirjoitti:
Mut BMP ei tosiaan ole koskaan hyvä vaihtoehto yhtään mihinkään
http://koti.mbnet.fi/winuus/kuvatesti5.bmp [192 tavua]
http://koti.mbnet.fi/winuus/kuvatesti5.gif [207 tavua]
http://koti.mbnet.fi/winuus/kuvatesti5.png [379 tavua]
Kyllä se BMP taitaa voittaa :)
BMP voittaa juuri noissa pienissä mustavalkoisissa kuvissa.
Hmm, mitenkäs toi kuva on optimoitu? Eikös normaali Windows BMP ole täysin optimoimaton. Itse kun kopioin tuon kuvan PSP:hen ja tallensin BMP:nä sain sen kooksi vähintään 1.7Kt...
Mutta näemmä, erittäin pieniin mustavalkoisiin kuviin se näemmä soveltuu hyvin (mikäli osaa paremmin kuin minä).
taitaapi tuossa olla tallennettu bmp-kuva mustavalkoisena, sen takia noin pieni koko. täysillä väreillä se on isompi.
Vähän of-topiccia tuli väliin, tai jotain?
Tuo kuva on bmp ja pysyy sellaisena. Itse sivustolla yksikään kuva EI OLE eikä tule olemaan bmp kuva. Ainoastaan tällä hetkellä tuo yksi kuva itse sivustosta on bmp.
-*- Toinen eläin teksti puhtaaksikirjoitus vaiheessa.
-*- Terraario muokataan ja kirjoitetaan uudestaan huonon jaottelun takia.
Grafiikka repeilee Firefoxilla ja IE:llä (kuten aina), yhteystietojen sähköpostilinkit muotoutuu mielenkiintoisesti
"http://members.lycos.co.uk/terrariotnet/sivusto/
Voisit korjata noi virheet html merkkauksessa, vaikkakin puolet näyttäis tulevan lycosin scripteistä.
Muuten alku tuntuu hyvältä.
Ja offtopiccii:
IE:llä kun katsoo läpinäkyviä PNG kuvia, tulee läpinäkyvien pikseleiden kohdalle
mieleenkiitoinen vaaleanpunainen sävy. Tämän saa korjattua täysin indexoimalla kuvan, jolloin kuva näkyy kuten esim; Firefoxilla. Pieneneepä kuvan kokokin hieman.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.