Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Virtuaaliset COM-portit

Kuukke [29.03.2005 13:28:35]

#

Hei! Minulla on semmoinen ongelma, etten voi tehdä virtuaalisia COM-portteja (eikä tullut itsestään). Eli minulla on vaan fyysiset COM1 ja COM2 portit. Eli siis, porttien teko ei onnistu edes "Add com port" napista, kun ei tapahdu mitään.

Tikkuna on Prodigin usb dongle ja WIDDCOMIN ajurit. Miten siis saisin tehtyä virtuaalisia portteja? Kiitos.

Bill Keltanen [29.03.2005 14:06:41]

#

Käynnistä -> Suorita -> format c: ja aito xp tilalle :)

tesmu [29.03.2005 15:14:50]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

Käynnistä -> Suorita -> format c: ja aito xp tilalle :)

Huoh NT pohjasta käyttöjärjestelmää ei voi vahingoittaa sillon kun se on käynnissä, tietty jos teet assemblerillä ohjelman ni se ei kysy kirjotetaanko vaan se kirjoittaa mutta kuitenki.

Bill Keltanen [29.03.2005 15:46:17]

#

No et sitte ymmärtäny sitä ajatusta?

Blaze [29.03.2005 16:03:24]

#

Ja mitenköhän XP:n aitous vaikuttaa siihen, saako virtuaalisia COM-portteja luotua, vai ei?

Itse en valitettavasti osaa auttaa, mun dongelin ajurisetuppi loi niitä ite automaagisesti.

LeX69 [30.03.2005 16:06:05]

#

No kuukella ny toimi paljon mikään sen xp:ssä :P esim partition magic, installshield toiminu jne

ja platse, niin mullakin :O

Kuukke [31.03.2005 10:13:45]

#

Äläs puhu mun puolesta kun mitään et tiedä. Installshield toimi kun hankin päivityksen, no partition magic toimi, mutta windows ei antanut tehdä osioita. Tietääkö kukaan voisiko tehdä jollain muulla ohjelmalla noita portteja? Minulle se ei tee ajurisetupilla :P

EDIT: No voihan... Sain tehtyä nyt virtuaalisia com portteja (en tosin ajurisetupilla) vaan Virtual serial port kit - nimisellä ohjelmalla. "Properties" kohdassa ei silti ole kuin COM0 valikko? Mikä neuvoksi?

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta