Olen aivan aloittelija PHP:ssä ja yksinkertaisia nettisivujakin väsännyt vain vähän, ei ohjelmointikokemusta.
Ongelma:
Ylläpidän WinXP-konetta, jossa pyörii Apache 2.0.53 http-palvelin. Php-4.3.10-Win32:n asennettu koneelle. Sivujen tekemiseen olen toistaiseksi käyttänyt MS FrontPage 2003:a.
Nyt pitäisi tehdä tälle palvelimelle yksinkertainen http-sivu jossa olisi Browse-ruutu, sekä Send-nappi tiedostojen lähettämiseksi nettisivulta tämän palvelimen hakemistoon.
Olen yrittänyt saada jopa valmista upload.php-scriptiä toimimaan, mutta onnistumatta.
Löytyisikö jostain sellaien "idiootti"-ohje josta selviäisi miten tämä sivu tehdään ja otetaan käyttöön? Tarkoitus olisi tätä kautta siirtää suuria (10-200MB) tiedostoja (PS, PDF, TIFF, EPS yms.), jotka eivät sähköpostin kautta kulje.
Kuvan latauksesta pitäisi lähettäjälle myös aueta sivu jossa näkyy viesti lähetyksen onnistumisesta. Ja jos mahdollista ilmoitus tiedostolinkkeineen minun sähköpostiini.
Tarvitsenko myös jonkun tietokannan?
Toivonen kirjoitti:
Ongelma:
Ylläpidän WinXP-konetta, jossa pyörii Apache 2.0.53 http-palvelin. Php-4.3.10-Win32:n asennettu koneelle. Sivujen tekemiseen olen toistaiseksi käyttänyt MS FrontPage 2003:a.
Kieltämättä Windows koneen käyttäminen nettiserverinä on selkeä ongelma. ;) Varsinkin jos kyseessä on julkiseen verkkoon näkyvä kone.
Toivonen kirjoitti:
Olen yrittänyt saada jopa valmista upload.php-scriptiä toimimaan, mutta onnistumatta.
Ilmoittiko php mitään virhettä? Virhe viestit ovat usein varsin selventäviä.
Toivonen kirjoitti:
Löytyisikö jostain sellaien "idiootti"-ohje josta selviäisi miten tämä sivu tehdään ja otetaan käyttöön? Tarkoitus olisi tätä kautta siirtää suuria (10-200MB) tiedostoja (PS, PDF, TIFF, EPS yms.), jotka eivät sähköpostin kautta kulje.
Noin isojen tiedostojen siirtäminen jonkun nettilomakkeen kautta on minusta erittäin huono idea. Itse suosisin tiedostojen siirtoon joko ftp tai scp.
Miksi ylipäätänsä noin isoja tiedostoja pitää lähetellä edestakaisin?