Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Uusia ideoita php skriptien koodaukseen?

Sivun loppuun

Draiz [24.03.2005 21:16:05]

#

Koodaus on jäänyt vähälle sen takia, koska en ole keksinyt mitään hyödyllistä, mitä voisi koodata PHP:llä.
Tuntuu vain että kaikki on jo keksitty, tai ne ovat liian mahdottomia. :)

Joten, etten tylsistyisi koodauksessa, ideoita otetaan vastaan. ;)

tsuriga [24.03.2005 23:08:17]

#

1.) Opettele jokin uusi asia ja tee siitä opas, vaikka IMAP
2.) Pseudo-php kääntäjä :)

lapm [25.03.2005 03:11:40]

#

Pitääkö sen olla välttämättä hyödyllistä heti? Kaikkeahan voi kokeilla ja kokeiltu asia voi osoittautua hyödylliseksi myöhemmin.

T.M. [25.03.2005 03:43:31]

#

Heh, ei tolla periaatteella kyllä mihinkään päästä, jos mietitään asioiden hyödyllisyyttä.
Itse vastikään toteutin erään systeemin vanhoilla hyödyttömillä ajatuksilla, jotka tein vuosi sitten.
Joku taisi jopa sanoa että "äläs nyt tuollaisia koodaa, kun ei siitä mitään hyödy", hah-hah :)

ajv [25.03.2005 09:52:29]

#

T.M. kirjoitti:

Joku taisi jopa sanoa että "äläs nyt tuollaisia koodaa, kun ei siitä mitään hyödy", hah-hah :)

Etten olisi ollut minä? Itse en jaksa kyllä koodata mitään "turhaa". Viimeisin "turha" tekeleeni on tv-ohjelma tietokanta, joka kuitenkaan ei loppupeleissä ole ihan turha. Onhan se kiva katella "koska tämäkin leffa tuli viimeksi telkkarista" ja esim. kuinka monta tuntia salkkareita tulee vuoden mittaan ulos telkkarista ja kuinka monta prosenttia tämä on kaikista ohjelmista mtv3-kanavalla :)

Toinen turha, mutta silti ihan kätevä pikku php-skripti on lukujärjestyksen tarkkailija, joka ilmoittaa sähköpostiini, kun lukujärjestykseen on tullut muutoksia.

Mitäköhän muuta turhaa sitä on tullut tehtyä...?

Jos haluaa vähän enemmän haastetta, niin oma foorumi tai kuvagalleria. Ainakin henkilökohtaisesti kummatkin ovat olleet projektina jo aika kauan eikä loppua näy. Toisaalta tuollaisia projekteja ei mielestäni voi edes saada kuin maksimissaan 95% valmiiksi, sillä aina löytyy jotain paranneltavaa :)

sooda [25.03.2005 10:23:07]

#

No mun koko sivut on periaatteessa ihan turhat, niitä ladataan kymmenisen kertaa päivässä ehkä (pitäs koodata se logienlukijaki ainiijjoo) ja siellä silti on vaikka mitä kamaa jota kukaan ei kuitenkaa käytä paitsi peelottaa loota- ja meilipalautteeseen, ja tein ne koko sivut lähinnä sen takia että koodaaminen on kivaa :)

Meitsi [25.03.2005 10:48:38]

#

Sama mulla. Sivuilla ei käy kukaan mutta tein ne lähinnä harjoituksen vuoksi. Paste ja filebin ovat ehkä ainoa mikä vetää porukkaa mun sivuille...

chiqu [25.03.2005 11:26:18]

#

Itse pyrin tekemään kaiken itse nykyään, eli vaikka jokin helppo tapa olisi keksitty, yritän tehdä sen itse, en tiedä onko siitä loppuen lopuksi muuta apua kun, että tuntee koodin paremmin.

Jokatapauksessa, minäkin tällä hetkellä hieman kaipailen jotain projektia, ei oikein mielikuvitus enää riitä kun olen oman galluppini, pulinapoksini, linkkiruletin, kirjautumisen/rekisteröitymisen.. jne saanut valmiiksi.

Antti Laaksonen [25.03.2005 12:12:36]

#

"Turhiakin" skriptejä tekemällä voi oppia kaikenlaista hyödyllistä. Esim. GD-kirjaston avulla saa vaikka mitä hienoa aikaan. Jonkin pelin toteuttaminen PHP:llä on myös mielenkiintoinen haaste.

chiqu [25.03.2005 12:29:28]

#

Antti Laaksonen kirjoitti:

"Turhiakin" skriptejä tekemällä voi oppia kaikenlaista hyödyllistä. Esim. GD-kirjaston avulla saa vaikka mitä hienoa aikaan. Jonkin pelin toteuttaminen PHP:llä on myös mielenkiintoinen haaste.

Itse aloitin joskus noppapokerin, samoilla säännöillä, panoksilla, ja voitoilla kun RAY, mutta homma jäi kesken. En tiedä jatkanko joskus, mutta suurin osa ajasta kuitenkin tuossakin meni vain siihen, että kirjoitin niitä if lauseita siitä onko voittoa vai ei :)

pistemies [25.03.2005 13:45:41]

#

Ohjelmien turhuus on vähän suhteellista.

Panemalla turhat ohjelmat jakeluun moni muu voi hyötyä niistä... :)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta