Moi!
Eli oon tekemessä edelleen tätä nettiselainta, jossa on välilehdet. Selitän ensin vähän miten tää toimii:
Mulla on 0-9 webbrowser controllia, web(0-9) eli yhteensä 10. ainakun painaa uutta välilehtee niin sen välilehden webbrowser muuttuu näkyväksi jne.
Ongelma on se kun yritän vaikka muuttaa webbrowserin fontti kokoa suureksi niin fontti muuttuu vaan ekasta selaimesta, vaikka se oli juuri sillä hetkellä piilossa/toinen välilehti on käytössä.
On Error Resume Next Web(Index).ExecWB OLECMDID_ZOOM, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER, CLng(4) If Err Then Err.Clear DoEvents
Toivottavasti ymmärsitte ja osaatte auttaa :)
En nyt vastaa varsinaiseen kysymykseen, ja tämä saattaa kuulostaa saivartelulta, mutta antaa mennä :)
Ensinnäkin, kannattaa muistaa että lopputulos on webbrowser-kontrollin takia IE-pohjainen, ja siinä on siis mukana jokseenkin kaikki internet explorerin aukot ilman että voit asialle mitään. Korjaus? Voit vaikka koodata oman kontrollin kunhan nyt saat muut asiat kuntoon (onnea helvetilliseen urakkaan ;)).
Toiseksi, lähestymistapasi on verraten hankala. Tuo rajoittaa mahdollisten auki olevien tabien määrän kymmeneen. Käyttäjällä saattaakin joskus olla tarvetta enempään. Mitäs sitten tehdään? Parempi lähestymistapa olisi luoda uusi välilehti aina dynaamisesti. Miten se vb:ssä/windowsissa tapahtuu, sitä en osaa sanoa, mutta luultavasti pitää käyttää Windows APIn funktioita.
Ja ei, tarkoitus ei ollut haukkua harjoitusprojektia, vaan tuoda esille pari seikkaa joihin kannattaa kiinnittää huomiota myös tulevien projektien toteuttamisessa :)
Aloitan tässä pienen off-topicin, jos ette pistä pahaksenne..
Mikä on eka versio, jossa tuo webbrowser-homma toimii? Mulla on käytössä VB4, mutta en ole varma, toimiiko se siinä.
Jos se on 32-bittinen versio, niin pitäis toimia. 16-bittisessä ei toimi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.