Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: .asp:n salat

chiqu [20.03.2005 15:53:19]

#

Eli mikä tämä merkillinen asp juttu nyt oikein on :)

minulla on eräs pätkä joka pitäisi saada liitettyä erillaisille nettisivuille, ns banneri tai tuollainen mutta se on toteutettu .php:llä

Jos iis sivu on tallennettu .asp muotoon, se ei ilmeisesti ymmärrä .php'tä vai ?

ja toinen kysymys onko .asp:llä vastaavaa kuin php:n:

include();

Axuu [20.03.2005 18:22:24]

#

asp on microsoftin tekemä vastaava ohjelma kuin php. Se käyttää visual basiccia (tai sen tapasta) koodina, kun taas php vastaa lähinnä c:tä.

En tiedä itse muuta keinoo ku et teet siitä bannerista kuvan, joka generoit palvelimellasi php:n avulla. Sit vaan laitat sinne muille sivuillesi kuvalinkin...haulla löydät lisätietoja tuollaisen kuvan tekemiseen...

Koska asp on mikin, niin et voi laittaa sitä linux palvelimeesi (valaiskaa jos olen väärässä) (et kyl kysyny tätä)

Blaze [20.03.2005 18:32:22]

#

chiqu kirjoitti:

Eli mikä tämä merkillinen asp juttu nyt oikein on :)

Active Server Pages, Microsoftin WWW-palvelinskriptitekniikka.

chiqu kirjoitti:

Jos iis sivu on tallennettu .asp muotoon, se ei ilmeisesti ymmärrä .php'tä vai ?

Ei ole mitään ASP tai PHP-muotoja, molemmat ovat ihan puhdasta tekstiä. Jos taas tarkoitat tiedostopäätteitä, kuten pisteistä voisi arvella, niin IIS:nkin varmaan voi konffia ajamaan millä tahansa päätteellä varustetut tiedostot minkä tahansa tulkin läpi, mutta loogisinta toki on, kun asp-päätteellä varustetut tiedostot sisältävät ASP-koodia, ja php:llä PHP-koodia.

Axuu kirjoitti:

Se käyttää visual basiccia (tai sen tapasta) koodina

ASP:n kieli on VBScript, jossa VB siis tosiaan Visual Basicista.

Axuu kirjoitti:

Koska asp on mikin, niin et voi laittaa sitä linux palvelimeesi (valaiskaa jos olen väärässä) (et kyl kysyny tätä)

Ei kysynyt ei, ja mainitsi vielä, että käyttää IIS:ää, jota ei muille käyttiksille saa.

Mitä Apachen ASP-tukeen tulee, niin #mureakuhalla joku puhui joskus mod_mono:sta, kokeilut omalla vastuulla.

chiqu [20.03.2005 19:38:00]

#

Kiitoksia vastuksista, ymmärrän ttas paljon enemmän. Tuo kuva juttu kävi itsellänikin mielessä, mutta tässä tapauksessa menee vähän vaikeaksi kun se kuva pitäisi piirtää ilmeisesti php:llä tai jottai, koska siinä on paljon random elementtejä :)

Axuu [20.03.2005 19:45:47]

#

Blaze kirjoitti:

Ei kysynyt ei, ja mainitsi vielä, että käyttää IIS:ää, jota ei muille käyttiksille saa.

Aattelin et siin oli tullu kirjoitus virhe ja siin piti lukea "siis"... :D

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta