Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Palomuuri- ja virustorjuntaohjelma vanhempaan koneeseen?

Sivun loppuun

Mike [19.03.2005 10:47:14]

#

Löytyisikö mitään ilmaista palomuuri- ja virustorjuntaohjelmaa, joka ei vaatisi konetehoilta mitään hirveitä. Käytössäni on kokoonpanoltaan seuraavanlainen kone:

Suoritin: Pentium 400Mhz
Keskusmuistia: 32Mb
Käyttöjärjestelmä: Windows 98 SE
Kiintolevy: 1,6Gb
Näytönohjain: S3 Virge 3-D (tuskinpa pitää mainita, mutta mainitsempa silti.)

Eli ei mikään tykkivehje, mutta silti ihan toimiva. Tällähetkellä virustorjunnasta vastaa F-Prot Antivirus for DOS, mutta olisiko olemassa mitään muita vaihtoehtoja, mitkä toimisivat vielä ihan siedettävästikin kyseisellä koneella. Myös palomuuriohjelma samaiselle koneelle olisi ihan kiva saada, kun tuo laajakaistan mukana ollut F-Securen nettiturva ei oikein suostu toimimaan liian suurten laitteistovaatimustensa takia.

Bill Keltanen [19.03.2005 10:50:05]

#

zonealarm pro, siinno joku virustentorjuntaki kai :o

Mike [19.03.2005 14:53:27]

#

Tuo ZoneAlarm Pro taitaa ikävä kyllä olla maksullinen. Samaisesta ohjelmasta kyllä näyttää olevan ilmaisversiokin saatavilla, mutta kuinkahan hyvä se sitten on?

Satuin löytämään myös löytämään pienen etsinnän jälkeen muitakin mahdollisuuksia, kuten

BlackICE PC Protection
http://blackice.iss.net/issEn/DLC/consumer/blackice_PC_Protection.jhtml

ja

Sygate Personal Firewall
http://smb.sygate.com/download_buy.htm

Onko kellään mitään kokemusta yllä olevista palomuureista?

belthaxor [19.03.2005 14:59:22]

#

tuota Sygaten Personal Firewallia on tullu joskus aikoinaan käytettyä...suosittelen kyllä, suht hyvä oli mielestäni...tuosta toisesta ei kyllä kokemusta...itellä nykyään maksullinen F-Secure.

TETRIS [19.03.2005 15:20:08]

#

ZoneAlarmin uudemmat versiot eivät ainakaan vanhemmissa winukoissa taida kunnolla toimia. Sygate Personal Firewall hyvin vaikkei käyttöliittymässä ole hurraamista. AVG tai AntiVir voisi toimia... sen näkee kun kokeilee.

tesmu [20.03.2005 12:59:52]

#

Olen sitä mieltä että sygate on paras ratkaisu tuohon kokoonpanoon itelläni on samanlainen läppäri paitti näyttis on eri ja muistia on 256 ja siinä on xp pro kun pistin zonealarmin niin aina kun ohjelma halusi internettiin niin se pisti koneen tilttiin kokeilin monta muutakin palomuuria mutta kaikissa oli sama ongelma sitten asensin sygaten niin ei mitään ongelmaa :D

Blaze [20.03.2005 19:11:48]

#

ZA on kaukana kevyestä: http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/zaonpaska.png

Itse laitoin DSL-boksin hoitamaan muurittamisen ja poistin koko roskan.

Grey [20.03.2005 19:52:16]

#

Blaze kirjoitti:

ZA on kaukana kevyestä: http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/zaonpaska.png

Älä katso sitä muistia, vaan vilkaise sitä prossun käyttöä!

-Grey-

sooda [21.03.2005 08:16:30]

#

Omalla koneellani sillo ku winukkaa käytin ZA vei ehkä 10M rammia. Se oli siis se ilmaisversio, Blazella saattaa olla pro joka vie enemmä sit :P Mä tykkäsin kyllä ZA:sta. Avast! on hyvä virustorjuntaohjelma.

Bill Keltanen [21.03.2005 19:01:25]

#

F-Secure!!11111 D:

edit: mike, joskus se ainakin toimi niin, että on 30 päivän trial, kun se loppuu niin asentaa vaan uudestaan ;)

Meitsi [21.03.2005 19:45:14]

#

Kerio on hyvä palomuuri ja AVG on hyvä virussuoja. Kevyitäkin ne ovat.

mikeful [21.03.2005 20:03:25]

#

Tällä htekellä kakkoskoneessa virustorjunnasta vastaa F-Prot ja palomuurina on Outpost Personal Firewall. Hyvin toimii.

raezel [22.03.2005 12:37:30]

#

Itse suosittelisin Kerio Personal Firewall 2.x palomuuriksi ja AntiVir virustorjuntaan. ZoneAlarm on hullun raskas, eikä muutenkaan kovin toimiva.

Grey [22.03.2005 15:39:36]

#

raezel kirjoitti:

ZoneAlarm on hullun raskas, eikä muutenkaan kovin toimiva.

Mutta onpa se paljon toimivempi kuin muuan toinen palomuuri, joka taisi juuri tuohon Kerioon pohjautua. Tiny Personal Firewall. Päästi lävitseen ties mitä moskaa, kun kone meni vähän väliä jumiin. Sitten kun asensin kokeilun vuoksi rinnalle ZoneAlarmin, niin kas kummaa! Jumiutuminen lakkasi! Tiedä sitten oliko vika palomuurissa vai siinä että moista olisi pitänyt konffia niin hitosti että olisi toiminut.

Konffiminen, pahuksen ärsyttävää hommaa muuten, varsinkin jos jokin menee pieleen ja joutuu laittamaan kaiken uudelleen alusta asti kuntoon. Menee elämä aivan hukkaan kun joutuu säätämään, säätämään, säätämään ja.. oho.. kappas, sitten onkin jo viisi vuotta vanhempi ja laitteisto vanhentunut aivan liikaa :-D

-Grey-

TemeX [22.03.2005 15:48:27]

#

raezel kirjoitti:

Itse suosittelisin Kerio Personal Firewall 2.x palomuuriksi ja AntiVir virustorjuntaan. ZoneAlarm on hullun raskas, eikä muutenkaan kovin toimiva.

oon samaa mieltä paitsi tost keriost en tiiä mul on itel sygate tomii hyvin

Eläin [23.03.2005 19:30:01]

#

Mike kirjoitti:

Löytyisikö mitään ilmaista palomuuri- ja virustorjuntaohjelmaa, joka ei vaatisi konetehoilta mitään hirveitä.

Itel on melkein vastaavanlainen kone tuossa vieressä ja on palomuurina tiny personal firewall + avg7free viirus tutkana(myöhemmin tilalle tulee avast) eikä rasita paljoo konetta =)

tgunner [23.03.2005 19:33:09]

#

Paras yhdistelmä on F-Secure Internet Security 2005 MBNet:n Huvi ja Hyötyrompulta ladattuna :D.
Mutta se on vain 3 kk lisenssi ja sitten täytyisi OSTAA :(

tesmu [23.03.2005 19:37:07]

#

Kannatan silti Sygatea se on juuri sopiva. =D

Niin vaikka en tarvitsekkaan ohjelma muuria, koska on D-Linkin nat routeri tuossa välissä. Sen takia läppärissäni on sygate että voin kaverillakin kytkeä rauhassa verkkoon. Vaikka tietysti ohjelma palomuuri on erittäin hyödyllinen vaikka olisikin nat routeri. Silloin ei tarvitse oikeastaan ohjelma palomuuria, jos nat routerista on tukittu kaikki muut portit paitsi 80 ulos päin.

Eläin [23.03.2005 19:41:21]

#

hyvät kikkailut mun vistin kirjotuksessa =)

R:Nyrhinen.. aika raskas on f-secure alle 500MHz koneessa.. vai onko kokemusta?

ja mitä tulee sygateen.. se valitti kokoajan "not responce"a tos 500sessa ku joku haxor yritti sulattaa sitä.. =P ei toiminu siinä eikä 166 läppärissäkään.. eli sygate ei sovi ku nt pohjasille koneille<-- mun mielipide =)

tgunner [23.03.2005 19:43:15]

#

Eläin: Ei ole itseasiassa, mutta sanoin vain että se on paras :D.
Muuten suosittelisin Sygatea ja AntiViriä

tesmu [23.03.2005 19:48:57]

#

Eläin kirjoitti:

hyvät kikkailut mun vistin kirjotuksessa =)

R:Nyrhinen.. aika raskas on f-secure alle 500MHz koneessa.. vai onko kokemusta?

ja mitä tulee sygateen.. se valitti kokoajan "not responce"a tos 500sessa ku joku haxor yritti sulattaa sitä.. =P ei toiminu siinä eikä 166 läppärissäkään.. eli sygate ei sovi ku nt pohjasille koneille<-- mun mielipide =)

Sygaten uusin versio on nimenomaan tehty nt pohjalle :D =D
ja kukaan ei yrittäny sulattaa sitä :D

Eläin [23.03.2005 19:52:50]

#

niinpä tietenkin.. =/ ei tullu speksejä katottua tarkemmin ku asentelin sitä tähän xp:hen ja samaa liukua laitoin sen kaikkiin muihinkin koneisiini missä on susikasi se.. =)

mutta todettua tuli: ei toimi ja pois =)

ja kyl näis mun koneis käy suhina kokajan ku haxorit pommittaa =)
mut loppuu xp:stäkin kiukuttelu ku laitan takas tinyn..


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta