Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: USB-portin jännite

tesmu [17.03.2005 23:05:30]

#

Eli kuinka paljon usb portti antaa jännitettä ja mistä pinneistä

FrozenFire [18.03.2005 07:16:24]

#

Sen voinee kokeilla sähkö mittarilla... jännite tais olla jotain 12 volttia...(?) On sitä ainakin kuultu usb tuulettimistakin. Etsi käsiisi yleis mittari, niin pääset kokoeilemaan mistä pinneistä se virta tulee.

Heikki [18.03.2005 07:40:37]

#

Huomaa, etta USB-porttia kayttaessasi sinulla on oltava laitteessa jokin USB-piiri, joka hoitaa keskustelun USB-vaylan kanssa (esim. tiedot vikatilanteista yms), eli USB ei valttamatta ole paras keino ottaa jannitetta (ilman ks. piiria saattaa hajota koko emolevyn USB-ohjain).

(Ps. Asensin justiin Gentoon ja viela vahan conffaus kesken joten skandit eivat toimi)

Olli Vanhoja [18.03.2005 09:23:57]

#

5V, virta on yleensä ainakin uudemmissa rajoittimella, että emo ei hajoa.

tesmu [18.03.2005 16:03:37]

#

Juu sain selville että jännite on 5 volttia ja virta tulee reunimmista pinneistä eli 1, 4 noh sain viritelmäni toimii ja usbikin toimii vielä sitten keksin laittaa näihin kommunikointi portteihin ledit ja nöin millä tavalla usbi keskustelee laitteen kasnsa ledit vilkkuu sen mukaan mitä tulee 1 siä :) toimii hyvin eli kaikki vaan testailemaan omia usb virityksiä :)

chiqu [18.03.2005 16:09:33]

#

Mä oon jo joskus hieman aikasemmi testaillu, en oo kyl muutaku poweri piuhojen kanssa, eli polttanut ledejä usb johdon kautta tai tsillee. Olen poltellut pöytälamppuja usbin kautta, ja jopa kerran ollut käytössä yökylässä kaverillakin ;)

Eli on "hyötyä":kin ollut.

Tosiaan kiinnostaisi, että miten sait kommunikoimaan sen ledin kanssa ? Onko kuvia tai jottai `?

zacura [18.03.2005 21:09:01]

#

USB-väylästä saa virtaa 100 mA automaattisesti ja lisää saa USB-ohjaimelta pyytämällä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta