Miten ihmeessä se oikein asennetaan? Mä olen yrittänyt parilla *.rpm tiedostolla asentaa ja myös sourceista, mutta en saa mitään toimimaan. Allegron sivuillakaan ei ole mitään hyvää linux-ohjetta allegron asentamiseen.
Miksi allegro? Miten ois ALSA?
juhaz kirjoitti:
Miten ihmeessä se oikein asennetaan? Mä olen yrittänyt parilla *.rpm tiedostolla asentaa ja myös sourceista, mutta en saa mitään toimimaan. Allegron sivuillakaan ei ole mitään hyvää linux-ohjetta allegron asentamiseen.
Millaista virhettä tulee ja mikä distro käytössä?
renni kirjoitti:
Miksi allegro? Miten ois ALSA?
Miksi ALSA? Miten ois allegro? Eli siis miksi ALSA olisi parempi kuin allegro?
Eipä se kai mitään erikoisempaa valita paitsi, että allegro.h puutuu.
Käsittääkseni ALSA ja Allegro ei liity toisiinsa pätkän vertaa.
*Valittaako se asennettaessa vai käyttäessä?
Ja jos yritit asentaa 4.1.* versiota, niin kokeile 4.0.3.
Ainakin minulla se toimi paremmin. Asennus menee ihan normaalisti
pääkäyttäjänä: ./configure; make; make install
juhaz kirjoitti:
Eipä se kai mitään erikoisempaa valita paitsi, että allegro.h puutuu.
Öh, kannattaisiko hankkia se?
No sitähän tässä ollaan yritetty. Mä olen ladannut rpm:ää ja muuta ja yrittänyt asentaa, mutta allegro.h puutuu aina silti.
make komennon jälkeen tulee muuten nyt tälläistä tekstiä (virhettä):
cc -DHAVE_CONFIG_H -Iinclude -Iinclude/allegro -I./include -I./include/allegro -I. -I/usr/X11R6/include -DALLEGRO_LIB_BUILD -mcpu=pentium -O2 -funroll-loops -ffast-math -fomit-frame-pointer -Wall -Wno-unused -fPIC -DALLEGRO_SHARED -c ./src/linux/lmemory.c -o obj/unix/shared/alleg/lmemory.o ./src/linux/lmemory.c:27:2: #error "Sorry, mapped files are required for Linux console Allegro to work!" make: *** [obj/unix/shared/alleg/lmemory.o] Error 1
ja yritin asentaa tuota 4.0.3(?)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.