Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Tekoäly peliin (c++)

haamukuva [16.03.2005 16:41:39]

#

Olen jo kauan suunnitellut tätä peliä.
En ole vain päässyt yhdestä ongelmasta yli,
siitä miten saisin tehtyä "tekoälyn" monsuille ?

En pyydä teitä tekemään minulle mitään koodia siihen,
mutta voisiko joku kertoa minulle
ihan teoriaa tästä.

Pystyn kyllä tekemään yksinkertaisen tekoälyn
(yhdelle monsulle), mutta miten saisin sattumanvaraisen määrän "tekoälyn" ohjastamia hirviöitä ?

Pelistä sen verran, että se on ASCII-pohjainen.
Elikkäs yrittää olla Nethack-klooni.

Jos joku vaivaantuu auttamaan, niin kiitos jo etukäteen.
:)

Meitsi [16.03.2005 16:57:21]

#

Arvot luvun, teet sen kokoisen taulukon, laitat niitten tiedot kohdalleen loopissa ja sitten toisessa loopissa käyt koko taulun läpi (päivität paikat tms. mitä tekoälysi tekeekään).

Metabolix [16.03.2005 17:28:57]

#

Kannattaa varmaankin pitää otukset jossakin dynaamisessa rakenteessa (eli linkitetyssä listassa tai puurakenteessa), jottei niiden määrää ole rajoitettu ja jotta niitä saa helposti lisää. Sitten vain käyt aina ne kaikki läpi ja teet jokaiselle siirron, ihan niinkuin Meitsi neuvoi. Monen tekoälyn päällekkäisyys ei ole sen vaikeampaa kuin kyseisen tekoälyn kehittäminen.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta