Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: [C++][SDL] "Tile game", SDL_Surfaceen lataaminen...

Chezecow [14.03.2005 21:01:09]

#

Eli ongelmana on se että kun tyritän pienessä luupissa ladata pinnalle toiselta pinnalta aina tietyn kuvan, jonka tuo taso-tiedosto määrää, ei ruudulle tule kuitenkaan mitään, tässä nyt pikku otos tuosta koodista, map_bmp on tuo pienempi pinta jolta kuva napataan, sen lataaminen kyllä todistetusti onnistuu.

for(int y = 0; y < tiles_y; y++)
{
	for(int x = 0; x < tiles_x; x++)
	{
		scr_rect.x = (x * tile_w);
		scr_rect.y = (y * tile_h);

		bmp_rect.x = (cMapData[(y * tiles_x) + x] * tile_w);
		bmp_rect.y = 0;
		bmp_rect.h = tile_h;
		bmp_rect.w = tile_w;

		SDL_BlitSurface(map_bmp, &bmp_rect, m_ptr_TileMapSurface, &scr_rect);

	};
};

Ja lisättäköön vielä että käytän siis kaksoispuskurointia, ja saan kuitenkin muita "objekteja" piirrettyä näyölle, eli nyt ei ole kyse SDL_Flip, tai muusta probleemasta (kai?)

EDIT:
Nuo muuttujat tile_w, tile_h = 32, eli yhden palan koko, ja tiles_x, tiles_y = 32, 24, eli käytän siis 1+24x768 resoa.

Mazuli [15.03.2005 14:58:03]

#

sinun pitää ensin luoda tämä m_ptr_TileMapSurface SDL_CreateRGBSurface-functiolla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta