Miten sais ton osotteen vieressä olevan kuvan muutettua? Sillai ku esim tääl putkas on.
Mulla on siis oma palvelin (apache)(debian/stable).
Se on favicon. Putkaan se on laitettu koodilla:
<link rel="shortcut icon" href="https://www.ohjelmointiputka.net/favicon.ico">
joo toi tavallaan toimii, mut ongelmana on et pitäis saaha palvelimesta iconit, tavallaan kuva tyyppiseksi.
Elikkä kun teen kuvan vaikka giffinä, niin pelittää hyvin, mut .ico päätteisenä ei pelitä, paitsi palvelin koneessa.
Kun pistää otsikko palkkiin iconin (.ico) nimen, niin muilla paitsi palvelin koneella se ruppee lataamaan sitä, ei näytä suoraan kuvana.
Lyhyesti: Apachen asetukset pitäisi saada näyttämään .ico päätteiset kuvana, muillakin koneilla.
Toivottavasti tajusitte mun sönkötyksestä....(tai voin mä sit tehä sen eri kuvaformaatissa...)
Onkos ikonis koko 16x16? Muistaakseni sen piti olla sen kokoinen :P
No pitää sen olla ico-formaatissakin, eikä vain uudelleennimetty. Lisäksi koko taisi olla 16x16 tai 32x32, ja värejäkin jotakin luokkaa 256(en muista).
Juice kirjoitti:
...värejäkin jotakin luokkaa 256(en muista).
Kyllä kai siinä enemmän värejä voi olla. Tuo putkankin icon näyttää aika värikkäältä.
Jos nyt en aivan väärin muista, niin iconeja saa tehtyä aiheeseen sopivilla ohjelmilla (www.tucows.com - luulisi löytyvän muutama proggis semmoiseen) ja jos nyt en iiiihan väärin muista, niin köyhän miehen ikoneja voi tehdä siten, että tekee kuvan esim. PSP:llä, avaa bitmapilla ja tallentaa anytypenä nimi.ico.
Muistaakseni se meni tuohon tyyliin.
Mul ei näy putkassa minkäänlaisia ikoneita, tai no, jos lisää suosikkeihin, niin sitten näkyy, mutta nekin katoavat jostain mystisestä syystä aina tietyn ajan päästä...
Tämän vuoksi itse en oikein ikoneista välitä, kun ne eivät näy kunnolla :/
Selitin siis epäselvästi....
Se ei johdu iconista, kopsasin alunperin sen iconin putkasta ja sit muokkasin...ja se TOIMII tällä servu koneella.
Ja kyllä minulla on iconin teko ohjelmia, täs linuxis tuli se jopa mukana....
kyse on vain servun asetuksista, täytyypä sit tehä iconista vaikka gif formaattinen, se meinaan toimii kaikil koneil...
Axuu kirjoitti:
Ja kyllä minulla on iconin teko ohjelmia, täs linuxis tuli se jopa mukana....
Sattuipas. Kertoisitko ystävällisesti ohjelman nimen, sillä itse olen hakannut muutaman tunnin päätä seinään läpinäkyvän faviconin ja GIMP:n kanssa. Kiitos :)
icon editor
Tarkista, että palvelimes lähettää ikonille oikean MIME-tyypin. Putkan palvelin näyttäis lähettävän image/x-icon
ConWare - IconArt on hyvä noitten tekoon.
Meitsi kirjoitti:
Paitsi se kaatuilee ja muutama työkalu toimii epäloogisesti.
Meitsi kirjoitti:
Huoh! miks aina puheenaiheet eksyy...ei kai tässä nyt aleta kinastelemaan iconi edittorista...tehkää eri aihe jos haluatte kinastella mikä niist on paras...mulle riittää 1 toimiva...
itse asiaan..
Sain toimimaan kun lisäsin sen sinne mine.types tiedostoon...
Kiitti!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.