Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: RHIDE

J.J. [12.03.2005 17:22:24]

#

Osaako kukaan neuvoa, miten Rhide -editorissa saa linkitettyä ohjelmaan halutut kirjastot, esimerkiksi hakemistosta "C:\DJGPP\LIB\"? Editori lykkää aina virheilmoitusta "-- bin/ld.exe: cannot find
-llibgrx20.a" ..tai vastaavaa... Olen yrittänyt muuttaa Options/Directories -valikon hakemistopolkuja, mutta mitään vaikutusta sillä ei ole ollut.

jutti [14.03.2005 21:17:27]

#

Siitä on vuosia kun käytin RHIDEä ja djgpp:tä. Itse linkitin allegron siihen. Nykyään käytän Dev-C++:tä ja mingw:tä. Siinä linkitän liballeg.a -tiedoston valitsemalla sen jossain valikossa. RHIDEssä kirjoitin linkitettävään listaan -lalleg tai -lalleg.a, en muista tarkkaan. Sen lisäksi piti ruksia kyseinen rivi. Sen lisäksi piti vissiin jossain ilmoittaa kirjaston hakupolku.

Olikohan se niin, että djgpp käyttää jotain outoa menetelmää kun se etsii mainittuja kirjastoja? Vai oliko se niin, että djgpp vaatii omat kirjastonsa, eikä lib-alkuiset kirjastot kelpaa sille?

Lakkasin käyttämästä RHIDEä, kun ei koodi enää mahtunut yhteen dos-ikkunaan ja tarvitsin monta ikkunaa. Muuten se oli paljon parempi ja varmempi kuin Dev-C++.

J.J. [15.03.2005 00:02:21]

#

Olen kirjoittanut tän kirjaston siihen listaan ja raksittanut kyseisen rivin, ja (mielestäni) myös oikein laittanut hakemistopolun, mutta se ei siitä huolimatta
löydä haluttua kirjastoa.

Itsekkin käytän VC++ ja Dev-C++ mahdollisuuden tullen, mutta tässä vanhassa 120Mhz pentiumissa näiden kyseisten (massiivisten) Windows editorien käyttö on raivostuttavan hidasta.

jutti [15.03.2005 15:00:26]

#

Onko poluissa kiellettyjä merkkejä?
Suuret ja pienet kirjaimet sekaisin?
+ tai -?
/ tai \ sekaisin. Olikohan se niin että jos käytät \ niitä pitää aina olla kaksi. Esim. C:\\DJGPP\\LIB
Jotain häikkää mulla oli o- ja a-päätteisten kirjastojen nimissä.
Jos saat jonkun toisen kirjaston linkittymään jossain toisessa projektissa, vertaa mitä teet toisin. Poikkeaako kirjastot toisistaan? Eroaako hakupolut toisistaan?

J.J. [15.03.2005 18:47:41]

#

RHIDE:ssa en ole saanut kirjastoja koskaan linkitettyä. DJGPP:llä aiemmin tehdyt jutut oon kääntänyt manuaalisesti, eli kirjoittamalla kehotteeseen esim.
gcc -o ohjelma.exe ohjelma.o ../lib/kirjasto.a -Lpc -Lm
Tämmönen touhu vaan on hieman hankalaa kun joutuu testauksen ajaksi poistumaan editorista.

Kokeilin noita sun antamia vinkkejä, mutta toivottua tulosta ei syntynyt.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta