Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Hiiri ei toimi DOSissa?

Tumpelo [10.03.2005 21:56:27]

#

Mikshän mun hiiri ei toimi DOS sovelluksissa? Oon kokeillu laittaa hiiren sekä USB:llä että sillä perinteisellä liittimellä kiinni mutta ei auta. Hiiri on Logitechin optinen ja langaton. Onko ainut keino hommata vanha hiiri jonka DOSkin tuntee?

InvalidCo [10.03.2005 22:03:49]

#

Luulenpa että siihen pitää hankkia DOS-ajurit, mutta mikäli se on langaton optinen hiiri, niin en usko että niitä löytyy netistä. Etsi googlella, laita hakusanaksi laitteen tunnus-(tai mikä ID tai sarja)numero ja Logitech.

Heikki [11.03.2005 07:01:34]

#

Itse muistelisin että hiiri ei toimi koskaan? suoraan asennuksen jälkeen vaan se on konffattava käyttöön muuttaen mm. autoexec.bat:ia.

Itselläni on vanhassa koneessa (missä hiiri saatiin toimimaan DOS:issa vasta kun kävi asentaja asentamassa lisämuistin ja pisti samalla hiiren toimimaan [ah tätä häpeää, asentaja_asentamassa_muistia_MINULLE] joskus vuonna nakki) autoexec.batissa seuraavanlaisia rivejä, jotka saattavat liittyä hiireen:

LH /L: 1,42544 C:\WINDOWS\COMMAND\MSCDEX.EXE /D:MSCD001 /M:8 /V PROMPT $P$G
mode con cp prepare=((850) c:\windows\command/ega.cpi
mode con cp select=850
LH \mouse

Voi olla että config.sys:iäkin joutuu muuttamaan, mutta siitä en löytänyt mitään hiireen viittaavaa.

Mutta sen sanon että ihan helposti et saa optista ja langatonta hiirtä DOS:iin.

esakom [11.03.2005 08:37:01]

#

No tuosta ylläolevasta ainoastaan viimeinen rivi (LH \Mouse) liittyy hiireen. ilmeisesti hiiriajuri on siinä juurihakemistossa, ja se ladataan ylämuistiin. Yritä googlettamalla kuten neuvottiin tai seikkailemalla logitechin sivuilla.

Tumpelo [11.03.2005 09:30:40]

#

No eipä tuo ollu sen isompi homma ku et piti mennä mbnetin ajuripajalle ja ladata logitechin hiiriajuri dossille ja kerran ajaa se dosissa =)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta