Mikshän mun hiiri ei toimi DOS sovelluksissa? Oon kokeillu laittaa hiiren sekä USB:llä että sillä perinteisellä liittimellä kiinni mutta ei auta. Hiiri on Logitechin optinen ja langaton. Onko ainut keino hommata vanha hiiri jonka DOSkin tuntee?
Luulenpa että siihen pitää hankkia DOS-ajurit, mutta mikäli se on langaton optinen hiiri, niin en usko että niitä löytyy netistä. Etsi googlella, laita hakusanaksi laitteen tunnus-(tai mikä ID tai sarja)numero ja Logitech.
Itse muistelisin että hiiri ei toimi koskaan? suoraan asennuksen jälkeen vaan se on konffattava käyttöön muuttaen mm. autoexec.bat:ia.
Itselläni on vanhassa koneessa (missä hiiri saatiin toimimaan DOS:issa vasta kun kävi asentaja asentamassa lisämuistin ja pisti samalla hiiren toimimaan [ah tätä häpeää, asentaja_asentamassa_muistia_MINULLE] joskus vuonna nakki) autoexec.batissa seuraavanlaisia rivejä, jotka saattavat liittyä hiireen:
LH /L: 1,42544 C:\WINDOWS\COMMAND\MSCDEX.EXE /D:MSCD001 /M:8 /V PROMPT $P$G mode con cp prepare=((850) c:\windows\command/ega.cpi mode con cp select=850 LH \mouse
Voi olla että config.sys:iäkin joutuu muuttamaan, mutta siitä en löytänyt mitään hiireen viittaavaa.
Mutta sen sanon että ihan helposti et saa optista ja langatonta hiirtä DOS:iin.
No tuosta ylläolevasta ainoastaan viimeinen rivi (LH \Mouse) liittyy hiireen. ilmeisesti hiiriajuri on siinä juurihakemistossa, ja se ladataan ylämuistiin. Yritä googlettamalla kuten neuvottiin tai seikkailemalla logitechin sivuilla.
No eipä tuo ollu sen isompi homma ku et piti mennä mbnetin ajuripajalle ja ladata logitechin hiiriajuri dossille ja kerran ajaa se dosissa =)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.