Minulla on SDL-ohjelma, johon olen tehnyt omia luokkia, jotka sijaitevat omassa .h-tiedostossa. Mikä voi olla vikana, kun ohjelma ei kääntämisen yhteydessä valita mitään, mutta sitten kun se sitten ajetaan antaa windows virheilmoituksen
"ohjelma.exe on havainnut virheen..."
Ajonaikainen virhe. Yrität viitata olemattomaan taulukon indeksiin tai muuta vastaavaa.
Juu, voi olla joku alustamaton taulukko tai tyyppimuunnosvirhe tms.
Jos kääntäjä on se uusi VC++ 2005 beta niin johtuu kääntäjästä. Siinä on joku bugi jonka takia SDL ei toimi sen kanssa.
kääntäjä on dev-c++. mutta huomasin että jos siirran .h-tiedoston sisällön päätiedostoon niin ohjelma toimii
Dev-c++ on IDE ei kääntäjä. Oletus kääntäjänä dev-c++:ssa on mingw.
juu hupsis tuli vaan vahingossa laitettua tuo dev-c++ xD
Mazuli kirjoitti:
kääntäjä on dev-c++. mutta huomasin että jos siirran .h-tiedoston sisällön päätiedostoon niin ohjelma toimii
Onkohan sulla muutakin h-tiedostossa kuin mitä pitäisi? Jos sulla on päätiedostossa useampi #include, kokeile vaihtaa niitten järjestystä. Joskus sillä on merkitystä.
Jos sulla on useampi c- tai cpp-tiedosto, joka käyttää samaa h-tiedostoa ja h-tiedostossa on jotain vähän erikoisempaa kamaa, kannattaa käyttää makroja, jotka tekee sen, että h-tiedosto luetaan vain kerran:
// h-tiedosto: #ifndef MUN_H_TIEDOSTO #define MUN_H_TIEDOSTO // muut jutut tähän #endif
juu sain toimimaan kiitos jutti
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.