Eli kumpi kieli on "parempi", kumpaa kannattaisi opetella? Mitkä ovat näiden kielien erot ja kumpi on tulevaisuudessa hyödyllisempi?
Kumpikin on ihan hyviä, paremmuus riippuu hieman käyttötarkoituksesta... Taitaa olla lähinnä kiinni omista mieltymyksistä (eli haluaako olio-ohjelmoinnin mukanaan tuomia ominaisuuksia) Jos pitää valita "hyödyllisyyden kannalta" niin sanoisin että C++ osaajista taitaa olla suurempi kysyntä. Tulevaisuudessa (ja jo tällä hetkellä) eniten kyllä taitaa kasvaa C#-kuppikunta.
Tämä näin VB-koodarin mielipiteenä. (Olen kyllä ohjelmoinnut kaikilla näistä)
FAQ suosittelee C++:aa, kuten minäkin. C++ on periaatteessa C olio-ominaisuuksin ja muutamine muine uudistuksineen. C koodi toimii aikalailla C++:n kanssa.
Uskoisin, että C++ on tulevaisuudessa hyödyllisempi, sillä olio-ohjelmointi on nykyään aika iso juttu.
Opettele aluksi C, ja kun se alkaa olla hanskassa, laajenna olioihin.
Minä suosittelen C++:aa.
Blaze, eikö olisi helpompaa opetella C++:aa, koska ei siinä
kannata mennä suoraan olio-ohjelmointiin.
Mutta kannattaako harjoitella ensin C++ ja opetella C vai opetella C ja siirtyä C++:aan?
Minusta kannattaa aloittaa C:llä ja siirtyä sen jälkeen C++:aan, jos siltä tuntuu. Tämä on looginen järjestys, koska C++ on C:n laajennus. Tulevaisuudesta ei tiedä vielä kukaan, mutta jos osaat ohjelmoida hyvin C/C++:lla, uuden kielen oppiminen ei ole vaikeaa.
Ensin C ja sitten C++ (Itse en kyllä osaa kovin mairittelevasti kumpaakaan, C.tä jotenkuten, joten jos nyt ensin opettelisi Javan ja sitten C++:n). Joten suosittelen, että opettelet ensin C:n ja sitten C++:n (sehän on C:n kasvatettu versio, senhän kertoo nimikin).
C++ on tosiaan OOP-kieli ja siitä lienee enemmän hyötyä. Tosin "perinteiset" räiskinnät kuulemma tehdään yhä C:llä.
Juu, taidanpa aloittaa C:llä. Yksi lisäsyy on se että jostain syystä meitsin Dev-C++ 5 (beta) ei suostu kääntään C++ koodia mut C kelpaa XD Vaikka kieleksi on valittu C++ niin C kääntyy mut C++ ei?!? VEERY STRANGE...
Tarkistappa minkä moista projektia teet. Siinä alussa valitaan onko kieli c vai c++.
Jaa, onko oikeat headerit sisällytetty ja löytyykö myös using namespace std -rivi? Usein ongelma on tekijässä eikä kääntäjässä, kun on aloittelijoista kysymys.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.