Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Tietoturva, .htaccess vai muuten?

enigma81 [05.03.2005 20:21:49]

#

Terve! Olen tekemässä harjoittelun vuoksi nettiin sivuja ja tarkoitus olisi harjoitella etenkin tietoturva asioita.Joten kysyn nyt teidän muiden mielipiteitä minua erityisesti vaivaavasta asiasta eli kumpi on tietoturvan kannalta parempi: .htaccess vai itse tehty kirjautuminen cryptattuna tai hashattuna tietokannan kautta?

ajv [05.03.2005 20:26:28]

#

.htaccess on varmempi, mutta harjoituksen kannalta suosittelen tuota jälkimmäistä :) Se on lisäksi paljon monikäyttöisempi.

enigma81 [06.03.2005 13:04:42]

#

Jälkimmmäistä ajattelin kyllä kokeilla jo ihan harjoituksenkin vuoksi , mutta halusin vain tietää muiden mielipiteitä tietoturvan kannalta. Tietokannan kautta tehtynä ymmärrän tietyt seikat millä tunnuksia saa siepattua mutta .htaccesista en tiedä onko muita tapoja saada niitä selville kuin päästä palvelimella oleviin tiedostoihin suoraan käsiksi tai yrittämällä yleisimpiä tunnus salasana yhdistelmiä...
Kiitos vastauksesta/tulevista vastauksista

Juice [06.03.2005 18:25:03]

#

No itse tehdyn saa sulautettua paremmin omiin sivuihin. .htaccess on nakkivarma, mutta niin on omakin, jos tekee huolella.

kasetti [08.03.2005 08:41:59]

#

Jos yhteyttä ei suojata, on mahdollista saada selville salasanat kirjautumistekniikasta huolimatta. Jos esim. kotikoneella harjoittelee niin kannattaa opetella tekemään joku dummy SSL-sertifikaatti.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta