eli miten tai millä ohjelmalla suosittelisitte tekemään peliin ukot sun muuta rekvisittaa eli mitä ohjelmaa vois käyttää ja miten?Saisinko vähän infoa asian osaavilta ihmisiltä.Kiitokset etukäteen!
No riippuu, mitä teet ja mitä osaat.
Uskomatonta on, mitä kaikkea saa aikaan Windowsin Paintilla 2-4 väriä käyttäen ja sen jälkeen IrfanViewillä editoiden (Resize, Explosion, Blur ja Median Filter). Ainakin kauniita tiiliä ja liekkejä sekä yksi oranssi voimakenttä on tehty näillä välineillä :)
Seuraavaksi tulee mieleen GIMP, joka on melkoisen monipuolinen ohjelma. Positiivista on alpha-kanavan (eli läpinäkyvyyden) tuki mm. PNG-tiedostoihin, (jolloin OpenGL:llä ja DirectX:llä saa entistä hienompaa jälkeä)
Pääsääntöisesti kelpaa mikä tahansa piirustusohjelma, jota osaa käyttää. Kannattaa kuitenkin muistaa, että useimmissa (2D-) peleissä grafiikka on tosiaan aika pientä, eli zoomaustyökalua on hyvä käyttää piirustusvaiheessa.
Ja viimeiseksi, 3D-mallinnos on lähes aina hyvä vaihtoehto. Jos joku väittää, että 3D:tä ei sovi sotkea 2D:hen, niin voi vilkaista projektini (MMM) kävelevää ukkelia ja tulla sitten väittämään uudestaan, että 32x32 pikseliä on liian vähän 3D-mallinnokselle :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.