Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mitä hakuja käytät?

Sivun loppuun

kayttaja-2791 [24.02.2005 22:40:48]

#

Innostuin eilen lisäilemään Firefoxiini käsin muutamia hakupalveluita (tuonne oikean yläkulman hakupalkkiin). Mozdevin suomalainen tarjonta kun on todella suppeaa. Ja koodasinpa samantien tänään PHP:llä skriptin jolla noiden julkaiseminen ja lataaminenkin on kätevää: (rikkinäinen linkki poistettu)

Koodi on vielä takomisesta lämmintä joten joitain lastentauteja tuossa voi vielä esiintyä.

Päivän mittaan olen lisäillyt itselleni tärkeimpiä hakuja, mutta lisää vaihtoehtoja kaivataan. Eli mitä hakuja juuri sinä käytät/haluaisit käyttää suoraan Firefoxilla?

Mozdevin tarjonnan voi tarkastaa seuraavasta urlista:
http://mycroft.mozdev.org/download.html

ajv [24.02.2005 22:48:09]

#

Hieno idea. Itse en käytä muuta kuin tuota php.netin funktiohakua, ja se tuolta sivulta löytyikin jo.

Blaze [24.02.2005 23:32:33]

#

Acronymfinder on ihan ehoton.

Gwaur [25.02.2005 00:01:56]

#

Mulla on wikipediahaku, joka osaa hakea myös halutun kielisestä Wikipediasta. Kirjottaa vaan osoitepalkkiin vaikka "wiki fi Suomen suuriruhtinaskunta" niin se hakee suomenkielisestä wikipediasta teatteriartikkelin. Kyseinen "osoite" veisi tähän purkkaskriptiin, jonka sorsat halukkaita varten ovat tässä. :)

kayttaja-2791 [25.02.2005 00:18:32]

#

Gwaur kirjoitti:

Mulla on wikipediahaku, joka osaa hakea myös halutun kielisestä Wikipediasta. Kirjottaa vaan osoitepalkkiin vaikka "wiki fi Suomen suuriruhtinaskunta" niin se hakee suomenkielisestä wikipediasta teatteriartikkelin. Kyseinen "osoite" veisi tähän purkkaskriptiin, jonka sorsat halukkaita varten ovat tässä. :)

Tuohan on kätevä. Taidan itse ottaa tuon käyttöön ainakin itselle. Ja samahan se on pistää sitten tuonne kansallekin vaihtoehdoksi. Haluatko hostata sitä itse vai laitanko omalle serverilleni? Toisaalta tuohon voisi laittaa muutamia alttereita eri kielille, jotta myös hakusana "fin talvisota" sekä "suomi talvisota" menisivät oikeaan paikkaan.

Mutta nyt nukkumaan, katsella huomena koulun jälkeen lisää tuota.

tsuriga [25.02.2005 03:14:18]

#

Itte käyttelen javascriptihakuja, PHP:

javascript:q=prompt(%22Search for:%22);if(q!=%22%22 && q!=null) {window.location.href=%22https://www.php.net/manual-lookup.php?pattern=%22+q;}else{alert(%22Null value not approved!%22);}

Tietysti jos joku tietää, kuinka saisi Firefoxiin Mozilla Navigatorista tutun Googlesearchin, eli hakusana osoiteriville ja alaspäin kun napauttaa kerran tai pari niin siinon "Search x from Google", olisi se vallan mukavata.

Ps. Standarditagit olis mukavat.

kayttaja-2791 [25.02.2005 13:09:17]

#

Muuttelin tuota Gwaurin reitystä ja teinpä siitä samalla sen hakuskriptinkin: (rikkinäinen linkki poistettu)

Edit

lainaus:

Kuten tsuriga asian ilmaisi:
Tietysti jos joku tietää, kuinka saisi Firefoxiin Mozilla Navigatorista tutun Googlesearchin, eli hakusana osoiteriville ja alaspäin kun napauttaa kerran tai pari niin siinon "Search x from Google", olisi se vallan mukavata.

En tuosta tiedä, mutta tuota hakupalkkia on kätevä käyttää kun muistaa pikanäppäimet. Eli ctrl + k niin se valitsee sen hakupalkin, ja ctrl + ylös/alas nuolinäppäimillä niin voi valita haluamansa hakuskriptin. Ylimpänä on jostain syystä aina Google, ainakin itselläni.

tsuriga [25.02.2005 13:31:26]

#

JTS kirjoitti:

Ylimpänä on jostain syystä aina Google, ainakin itselläni.

Se "jokin syy" lienee about:configista löytyvä browser.search.defaulturl tai browser.search.order.1.

Gwaur [25.02.2005 14:38:13]

#

JTS kirjoitti:

Muuttelin tuota Gwaurin reitystä ja teinpä siitä samalla sen hakuskriptinkin:
(rikkinäinen linkki poistettu)

Tuosta opin uuden jutun, nimittäin sen tavan miten on minun skriptini for-silmukka korvattu yksinertaisemmin. Hienoa. :)

Gwaur kirjoitti:

Kirjottaa vaan osoitepalkkiin vaikka "wiki fi Suomen suuriruhtinaskunta" niin se hakee suomenkielisestä wikipediasta teatteriartikkelin.

Ohoh, tuohon oli tullut pieni virhe. Tietenkään se ei vie teatteriartikkeliin kun hakee tietoa Suomen suuriruhtinakunnasta. :P Teatteri jäi siihen kun aluksi ajattelin siihen keksiä jonkun satunnaisen mikä varmasti Wikipediasta löytyy, mutta sitten jälkeenpäin ajattelin esitellä sitä jollain monisanaisella yksisanaisen sijaan :)

leftover [27.02.2005 10:38:41]

#

Kaikki muu tuolta jo löytyykin, paitsi mysql-haku (vastaa osoitteessa http://www.mysql.com/search/?q=hakusana)

Deewiant [27.02.2005 11:00:04]

#

MathWorld, tietty.

http://mathworld.wolfram.com/__HAKU__SANA__.html

Jos sivu löytyy, menee suoraan sivulle, muuten searchille.

kayttaja-2791 [27.02.2005 12:33:30]

#

leftover, halusitko hakea koko saitilta vai vain dokumentaatiosta? Otin valmiin skriptin mozdevistä joka hakee vain dokumentaatiosta, tein tosin itse version joka hakee koko saitilta. Sano jos se sinusta on hyödyllinen niin lisään sen sivuille.

Mathworld lisätty, sekin löytyi suoraan mozdevistä.

leftover [27.02.2005 13:59:19]

#

dokumentaatiosta, itse olen vain sen verta laiska että käytän aina saittihakua :D

muok: samspade.org haku on myös useasti käytössä http://www.samspade.org/t/lookat?a=hakusana (tekee whois, dns yms. haut)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta