Eli miten saisin tallennettua listboxin sisällön teksti tiedostoon esim jos listboxissa on tälleen
jee
jaa
joo
juu
niin teksti tiedostoonki tulee rivi riviltä se tuolla tavalla
Jee jee, taas tehkää mulle koodit viestejä.
Lue yks solu kerrallaan sitä listboksia ja viskaa vaikka tauluun ja tallenna taulu filuun. Tai lue solu ja tallenna se suoraan.
Käy silmukalla läpi rivi riviltä ja tallenna jotenkin näin:
Print #1, List1.List(i) 'Tallentaa rivin i
ListCount:lla voit tutkia montako riviä listassa on.
juuh haluaisiko joku näyttää miten tuo tehdään loop komennolla koska itse en uskalla koittaa koska saan kuitenki koneen jumiin :)
Tämä ei välttämättä toimi, mutta yritän kuitenkin.
Dim i as long
If List1.ListCount > 0 Then
Open *munfilu* for input as #1
For i = 0 to ListCount
Print #1, List1.List(i)
Next i
Close #1
ENd iF
Muuten toimii, mutta ListCountista pitää muistaa ottaa 1 pois.
Lumi-ukkelin koodi toimii muuten mutta forissa oleva ListCount kantsii muuttaa listan ominaisuudeksi ja tosiaan ottaa yks pois siitä -> List1.ListCount - 1.
Ja Nextissä ei tartte sitä indeksiä. Next riittää, se i siinä on turha :)
[OffTopic]Ehkä turha, mutta hyvää ohjelmointia, että sitä käyttää. ...tumaista lukea koodia, jossa on useita sisäkkäisiä silmukoita, jos joutuu erikseen tavailemaan missä silmukka alkaa ja loppuu. ...Ainakin siinä tapauksessa, jos sisennykset on mitä sattuu.[OffTopic]
Joo tein ton esimerkin äkäseen nii ei kerjenny kahtoon miten menee tarkalleen oikein.
tesmu kirjoitti:
juuh haluaisiko joku näyttää miten tuo tehdään loop komennolla koska itse en uskalla koittaa koska saan kuitenki koneen jumiin :)
Ei sitä loopilla kannatakaan tehdä vaan forilla ja jos loop jäisikin jumiin, ohjelman voi aina lopettaa Ctrl + Break -yhdistelmällä.
Joo FOr-silmukalla kannattaa tehä silloin kun tietää tarkemmin kuinka monta kertaa tehdään, looppi sopii paremmin jos tehdään tuntematon lukumäärä "kiertoja"
ja for-silmukassahan on se hyvä puoli, että se lisää aina
automaattisesti laskurimuuttujaa, loopissa se pitää tehdä itse jos tarvitsee semmoista.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.