Aloitin tekemään OpenGL:ää piirtämisessä käyttävää "Static Library":ä. Eli "libraryni" sisältää funktioita jotka piirtävät OpenGL:n avulla.
Kun linkitän tämän kirjaston OpenGL ohjelmaan tulee linker erroreita jokaisesta GL funktiosta joita käytän kirjastossani.
(Kuitenkin toimii ongelmitta jos piirrän suoraan.)
Teen tätä Dev-C++:lla ja olen (varmuuden vuoksi) linkittänyt kaiken OpenGL:n liittyvän siihen kirjasto projektiin ja normaaliin ohjelmaani, mutta silti ei toimi.
Tosin tämä on ensimmäinen kirjasto jota teen, joten virhe saattaa olla hyvinkin yksinkertainen..
Eli miten saisi toimimaan?
Auttaisi kovasti, jos kertoisit, mikä virhe. Ei tarvitse kaikkia sataa virhettä laittaa, yksikin riittää, jos ne ovat kaikki samanlaisia.
Kokeilepa linkittää linkitettävät OpenGL-tiedostot vain toiseen noista. Jos samat GL-funktiot linkitetään kahteen kertaan (alkuperäiset + tuon oman kirjastosi kautta), se voi huonolla linkkerillä aiheuttaa virheen.
Virhe siis tulee KAIKILTA OpenGL:n funktioilta joita käytän kirjastossani. (Olen kokeillut kaikkia mahdollisia linkittämis vaihtoehtoja.)
Virheet siis ovat samat kun jättäisit opengl32.lib:n linkittämättä. (Virheitä ei tule jos käytän GL funktioita suoraan "pää ohjelmasta", mutta kun kutsun sen kirjastoni funktiota joka käyttää GLfunktioita tulee virhe.)
[Linker error] undefined reference to `glNormal3f@12'
[Linker error] undefined reference to `glTexCoord2f@8'
Tossa sitten niitä virheitä. (Noista se lista alkaa ja loppuu. Mitään muita virheitä ei ilmoita.)
EDIT : Vika löytyi...
Olin linkittänyt ENSIN OpenGL:n kirjastot ja sen jälkeen kirjastoni.
Kun siirsin kirjastoni ensimmäiseksi linkkerin listaan alkoi toimia...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.