Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: 3d teko directx:llä

Sivun loppuun

Cc [17.02.2005 20:47:07]

#

Otsikkoni kertoo jo jonkin verran että miten voisi tehdä kohtuullista ja kohtuullisen nopeaa 3d grafiikkaa directx:llä (tai opengl:lä jos se on parempi vaihtoehto).
Haluaisin tehdä 3th person pelin ja siihen pitäisi saada 3d grafiikkaa tehtyä. Kertokaa omia kokemuksianne myös. Jos oppaita löytyy niin voitteko laittaa linkkiä.

tuomas [17.02.2005 20:52:51]

#

No tämän viestin olisi voinut pistää tuon toisen aiheen jatkeeksi.. directx:ssä on ihan hemmetin suuri määrä alustuksia yms roipetta verrattuna opengl:n. Testaa kumpiakin ja päätä kummasta pidät itse enemmän.

Cc [17.02.2005 20:58:27]

#

Riittääkö vb nopeus jonkin keskivertoa vähän kehnonpaan 3d piirtoon?

Metabolix [17.02.2005 21:02:44]

#

NeHe:n OpenGL-tutoriaaleilla pääsee aika hyvin alkuun ja pitemmällekin, mutta VB:lle niitä ei taida löytyä. Vaikka haittaako tuo, kun funktiot ovat kuitenkin samat.

OpenGL:n tai DirectX:n nopeus ei ole VB:stä kiinni.

tuomas [17.02.2005 22:16:10]

#

Kyllä sieltä nehestä käännökset löytyy lähes kaikille opengl turoriaaleille :) (koodi)
Kuten metabolix mainitsi OpenGl:n tai DirectX:n nopeus ei ole vb:stä kiinni, vaan se hitaus tulee vb:n omien matematiikka funktioiden takia.

Lumi-ukkeli [18.02.2005 07:49:54]

#

Se ohjelmointi DirectX:llä ei taida kovin paljoa kysyä ohjelmointikieltä? Eli että samat koodit käy C++ ja VB6:een?

Blaze [18.02.2005 07:55:48]

#

Periaatteessa joo, samoja olioita siellä pyöritellään.

Lumi-ukkeli [18.02.2005 08:19:48]

#

Onko DirectX7:n ja DirectX8:n koodit täysin erilaisia?

Blaze [18.02.2005 08:37:31]

#

On.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta