Otsikkoni kertoo jo jonkin verran että miten voisi tehdä kohtuullista ja kohtuullisen nopeaa 3d grafiikkaa directx:llä (tai opengl:lä jos se on parempi vaihtoehto).
Haluaisin tehdä 3th person pelin ja siihen pitäisi saada 3d grafiikkaa tehtyä. Kertokaa omia kokemuksianne myös. Jos oppaita löytyy niin voitteko laittaa linkkiä.
No tämän viestin olisi voinut pistää tuon toisen aiheen jatkeeksi.. directx:ssä on ihan hemmetin suuri määrä alustuksia yms roipetta verrattuna opengl:n. Testaa kumpiakin ja päätä kummasta pidät itse enemmän.
Riittääkö vb nopeus jonkin keskivertoa vähän kehnonpaan 3d piirtoon?
NeHe:n OpenGL-tutoriaaleilla pääsee aika hyvin alkuun ja pitemmällekin, mutta VB:lle niitä ei taida löytyä. Vaikka haittaako tuo, kun funktiot ovat kuitenkin samat.
OpenGL:n tai DirectX:n nopeus ei ole VB:stä kiinni.
Kyllä sieltä nehestä käännökset löytyy lähes kaikille opengl turoriaaleille :) (koodi)
Kuten metabolix mainitsi OpenGl:n tai DirectX:n nopeus ei ole vb:stä kiinni, vaan se hitaus tulee vb:n omien matematiikka funktioiden takia.
Se ohjelmointi DirectX:llä ei taida kovin paljoa kysyä ohjelmointikieltä? Eli että samat koodit käy C++ ja VB6:een?
Periaatteessa joo, samoja olioita siellä pyöritellään.
Onko DirectX7:n ja DirectX8:n koodit täysin erilaisia?
On.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.