Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: koulu työnaiihe (opas funktion/ryhmän käytöstä)

Sivun loppuun

fooff [16.02.2005 19:42:07]

#

Tämä on sitten koulutehtävä. :) En suinkaan toteutukseen kaipaa (ainakaan vielä) neuvoa, mutta itse aiheeseen kylläkin.
Elikkäs.. Mun pitäisi tutustua johonkin PHP:n kirjastofunktioon tai funktioryhmään ja laatia siitä suomenkielinen opas. (ko. funktion/ryhmän käytöstä). Lisäksi pitäisi tehdä luokka jossa käytetään ko. funktiota/ryhmää.

Nyt tarvittaisiin vain se funktio. Ajattelin että olisi mukava tehdä sellaisesta josta saattaisi olla jollekkin muullekkin hyötyä. Vaihtoehtoja on paljon, mutta ei osaa päättää.. help siis!

ajv [16.02.2005 19:51:58]

#

Oma ehdotukseni: xml:n parsiminen. Siitä ainakin itse lukisin mielelläni oppaan ja perehtyisin enemmänkin.

chiqu [17.02.2005 12:45:04]

#

Samaa mieltä ehdottomasti, tiedän eräitä sivustoja joista voi ladata xml-tiedostoja, jotka sisältävät paljo informaatiota, olisi hieno osata purkaa sitä järkevään muotoon :)

kayttaja-2791 [18.02.2005 13:18:37]

#

XML:n parsiminen saa minultakin kannatusta. Varmasti helpompiakin löytyy, mutta kuitenkin hyvä aihe. Ja kun saat sen valmiiksi julkaisethan sen täällä Ohjelmointiputkassa?

leftover [18.02.2005 18:20:26]

#

Pieni varoituksen sana: Aloitin kerran XML-parsimisesta kertovan oppaan teon, lopputulos: 8 sivua opasta valmistui ja olin vasta päässyt puoleen väliin parsimista (tarkoitus oli myös että opas olisi tutustuttanut XML:n kirjoittamiseen PHP:n avulla). Eli työmaata riittää :D

Olga [20.02.2005 18:54:12]

#

https://www.php.net/manual/en/ref.xml.php

Siinäpä opas XML:n parsintaan (ensimmäinen esimerkki). Ei se tuon kummempaa juurikaan ole :)

lemoon [21.02.2005 11:16:49]

#

leftover kirjoitti:

Pieni varoituksen sana: Aloitin kerran XML-parsimisesta kertovan oppaan teon, lopputulos: 8 sivua

No huhhuh. Sähän voit antaa sen 8 sivua mulle. :) No ei, vitsi vitsi.

Edelleen ehdoituksia otan vastaan.

leftover [21.02.2005 18:58:10]

#

Itseasiassa antaisin ihan mielelläni pohjustukseksi sinun työlle, mutta dumppasin sen kahden kuukauden kovalevyllä majailun jälkeen bittitaivaaseen pois muistuttamasta epäonnistumisesta.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta