Olen tekemässä verkon päivittäjää koska kannettavani tarvitsee semmoisen kun siinä ei se dhcp toimi niin en halunnut kirjottaa joka kerta iptä uudelleen kun vaihdan paikkaa.
Ohjelma on muuten valmis mutta haluaisin tietää miten teksti tiedostosta luetaan ja kirjoitetaan ensimmäistä riviä text1
text2, text3, text4, text5, text6 ja text7 laatikoihin
Ja kun ohjelma lataa niin miten saan tuossa list1 laatikossa pysymään sen listan minkä viime kerralla olen tehnyt (esim: teen sinne tiedoston Verkko3 ja verkko ja kun käynnistän ohjelman uudelleen niin Verkko3 ja verkko pitäisi löytyä sieltä)
Siis mitä haluat lukea noihin tekstikenttiin? Kaikkiin ensimmäisen rivin vai jotain muuta? Järkevintä olisi panna tekstikentät taulukkoon (Index-ominaisuus), jolloin niihin pystyy viittaamaan helposti koodissa.
Listan tiedot saat säilymään tallentamalla ne tiedostoon ja lataamalla ne tiedostosta.
Tiedostojen käsittelystä ja muustakin kertovat VB-oppaat.
Teksi kenttiin pitää lukea ini tiedostosta 7 riviä (joka rivillä 1 sana). Jokaiseen eri rivi niinkus.
text1.text = ensimmäinen rivi
text2.text = toinen rivi
text3.text = kolmas rivi
text4.text = neljäs rivi
text5.text = viides rivi
text6.text = kuudes rivi
text7.text = seitsemäs rivi
Esimerkki: List boxissa on koti asetukset, muut asetukset ja koulu asetukset niin kun sammutan ohjelman joudun tekemään uudestaan ne asetukset kun niitä ei siellä list boxissa ole joten miten ne voisi saada säilymään siellä ettei minun tarvitsi niitä aina uudestaan ladata sinne. Ne tiedoston nimet on niinkun linkkejä eri tiedostoihin siinä samassa kansiossa. Esimerkki: Jos siellä list boxissa on koti asetukset niin se tekee App.path kansioon kotiasetukset.ini tiedoston ja ne pitäisi siellä saada säilymään. toivottavasti ymmärsitte :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.