Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Visual Basic 3 projekti pitäs saada 6 projektiksi

JuGe [09.02.2005 13:00:34]

#

Otin tässä äsken pieneksi työtehtäväksi, erään ohjelman jatko kehityksen. Kun tehtävästä sovittiin, niin sanoivat, että kyseessä on visual basic projekti. Kun he toimittivat minulle ko, projektin huomasin että koko projekti oli tehty VB3:lla. No luonnollisestikkaan, se ei auennut VB:6lla, joka itselläni onkäytössä.

Nyt en löydä mistään VB3, jotta voisin muokta ko. projektia. Onko mahdollista konvertoida VB3 projekti VB6 projektiksi? Tai ylipäätään aukaista vb6:llä ko projektia.

Jos keinoja tähän ei löydy, niin olisin valmis maksamaan hieman vb3:sta tai vb4:sta jos joltain sellainen mahtaa kaapin perältä löytyä. Ilmeisesti vb4:lla tehdyt projektit toimivat myös vb4:lla.

Tiomiikohan vb4 projektit vb5:ssa ja viitosen kuutosessa...

Antti Laaksonen [09.02.2005 16:07:31]

#

Kyllä VB6:n kuuluisi avata vanhemmilla versioilla tehtyjä projekteja. Avausikkunassa on oikein erikseen mainittuna vanha mak-pääte. Jos VB3-projektin tiedostot on tallennettu tekstimuodossa, ongelmia ei pitäisi tulla. Mutta jos tallennusmuoto on binääri (niin kuin ilmeisesti tapauksessasi), VB6 ei pysty lukemaan tiedostoja. Silloin tulee ilmoitus "- - is in binary format and cannot be loaded into VB6."

Parasta tosiaan olisi, jos jostain löytyisi VB3. Minulla semmoinen on, ja voin ilman muuta tallentaa tiedostot uuteen muotoon, jos lähetät ne minulle. Joskus VB3 oli saatavilla osoitteesta www.maxcode.com, mutta nyt sivusto ei tunnu toimivan. Toinen vaihtoehto on yrittää päästä perille VB3:n binääriformaatista, mikä tuskin on helppo juttu.

JuGe [10.02.2005 10:59:25]

#

Juuri tuosta ongelmasta on kyse. On kuitenkin huojentava tietää että vanhat projektit aukevat uudemmilla versioilla.

Ajatus siitä, että tallentaisit koodit tekstimuodossa on kyllä houkutteleva, mutta en uskalla kuitenkaan levittää koodeja, koska minä en omista niitä. Pitää jostain koittaa kaivaa tuo VB3. Mutta kiitos tarjouksesta.

tuomas [10.02.2005 11:39:13]

#

Itsellä oli sama ongelma, mutta luovutin sitten... 3 tunnin googletuksen jälkeen kun ei VB3:sta löytynyt..

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta