Olen miettinyt tätä kauna, mutta nyt päätin kysästä täältä, eli; mitä eroa on VB.Netillä ja tavallisella VB:llä?
Paljonkin. Itse kielessä on eroja, oma, subjektiivinen mielipiteeni on, että VB Classic on helpompaa ja mukavampaa, mutta toisaalta .NET:n olio-ominaisuudet ovat kehittyneempiä.
VB Classic tekee itsenäisiä Windows-ohjelmia, jotka pyörivät VB:n runtime-kirjaston päällä, .NET -ohjelmat käännetään samalle yhteiselle välikielelle, jolle käännetään myös C# ja C++.NET -ohjelmat ja ajetaan .NET Frameworkin virtuaalikoneessa.
VB Classic -ohjelmat toimivat vain Windowsissa (Wineä ei lasketa :), .NET Frameworkia käännetään muille käyttiksille (Mono -projekti), joten .NET -ohjelmat tulevat jonain päivänä toimimaan laajasti.
VB Classicia ei enää kehitetä, kun taas .NET on aktiivisessa kehityksessä.
Jos siis mietit, kumpaa opiskella, niin opiskele .NET, se on tulevaisuutta. Sääli sinänsä, minä ainakin nimittäin tykkään VB Classicista.
NYT tajusin koko homman. Kiitos sulle!
.NETissä on hyvä helppi, ja ainahan saa kysyä putkasta ;)
Opiskele siis .NET, se kannattaa. Aiheesta löytyy lisää putkasta haulla.
Ja vinkki: Jos sulla ei ole työkaluja, hanki .NET runtime, .NET SDK ja #Develop. Kaksi edellämainittua saa ilmaseks M$:ltä ja Developin http://www.sharpdevelop.com.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.