Miten saan tehtyä ikkunoille oman sisällön, eli jos mulla on ikkuna1 sekä ikkuna2, ja piirrän ne winukalle, sitte niissä on samat sisällöt kummassakin... mitä voin tehdä?
koodi on tossa
ikkuna1 = CreateWindow (szAppName, "ikkuna1", WS_OVERLAPPED|WS_CAPTION|WS_SYSMENU, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 620, 370, NULL, NULL, hInstance, NULL) ; ShowWindow (ikkuna1, iCmdShow) ; UpdateWindow (ikkuna1) ; ikkuna2 = CreateWindow (szAppName, "ikkuna2", WS_VISIBLE, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 300, 200, ikkuna1, NULL, hInstance, NULL) ; ShowWindow (ikkuna2, iCmdShow) ; UpdateWindow (ikkuna2) ; while (GetMessage (&msg, NULL, 0, 0)) { TranslateMessage (&msg) ; DispatchMessage (&msg) ; } return msg.wParam ; } LRESULT CALLBACK WndProc (HWND hwnd, UINT iMsg, WPARAM wParam, LPARAM lParam) { static HWND hwndBeep, hwndPush, hwndEdit; int lopetus; HDC hdc = GetDC(hwnd); // kahvamuuttujia static char bufferi[100]; static HWND hwndList1; PAINTSTRUCT ps; switch (iMsg) // sanomien käsittelyrakenne { case WM_CREATE: // initialisaatiosanoma MessageBox(hwnd, "Tämä on ikkunan messageboxi", "MEssageboxi", NULL | NULL);
Et thäks jo etukäteen... täälä taitaa olla enemmänkin mureakuhan porukkaa... olen jättänyt sen surkean "luomuksen" taakseni, enkä enään ikinä palaa...
Mureakuha sucks... !
Quicki kirjoitti:
Miten saan tehtyä ikkunoille oman sisällön, eli jos mulla on ikkuna1 sekä ikkuna2, ja piirrän ne winukalle, sitte niissä on samat sisällöt kummassakin... mitä voin tehdä?
Piirtää niille eri sisällön?
Eli voit tehdä niiden sisälle kontrolleja tuolla samaisella CreateWindowlla, tai sitten piirtää jotain omaa GDI:llä aina, kun saat WM_PAINT viestin.
Eipä ole tullut kokeiltua, mutta kokeile lisätä WNDCLASSin flagilistaan WC_OWNDC-lippu.
mihin tarkalleen ottaen laitan ton flagin, siis jonnekkin sinne wndclass:in sisälle?...
Thanks... ;)
niin tarkoitan että miten saan vaikka toiseen messageboxin ja toiseen nappulan
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.