Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: PHP -koodin hakeminen palvelimelta

Ämppi [06.02.2005 16:20:59]

#

Minun tarvitsisi selvittää eräs tietty PHP-koodi. Mutta kuten hyvin tiedetään, koodi suoritetaan palvelimella, joten tavallisilla Windowsin välineillä ei onnistu hakemaan tuota koodia ilman, että tietää palvelimen salasanoja. Minua ei kiinnostaisi mokoman pikkujutun (pitäisi vain selvittää vain yksi kohta lähdekoodista) takia hakkeroimaan sivuja, jotta saisi nähtyä lähdekoodia. Aivoillani sain pääteltyä, että koodin selvitys on mahdollista PHP:llä.

Tarvitsen siis ohjelman, joka hakee lähdekoodin palvelimelta (ei suorita sitä, koska silloinhan php-koodi katoaa) ja tallentaa sen tekstitiedostoksi tai joksikin muuksi sen kaltaiseksi, jotta voin sen lukea.
Ongelmaksi muodostui se, että minä en osaa ohjelmoida millään kielillä (tai no kyllä qbasic ja html menee hyvin) ja olisin kiitollinen, jos joku luppoaikanaan jaksaisi tehdä vaikka edes rungon tälläisestä.
Ja jos tuntuu pahalta laittaa kaikkien levitykseen niin voithan myös lähettää sen minulle s-postitse.

Kiitän, jos kukatahansa omaisi vapaa-aikaa ja tekisi tämän, jottei minun tarvitse opiskella ohjelmointia tämän takia. Ja minua ei kiinnostaisi ryhtyä hakkerointihommiin.

Blaze [06.02.2005 16:31:50]

#

Et sinä sitä koodia sieltä saa tuntematta salasanoja, jos ei ko. saitin koodissa satu olemaan isoa tietoturva-aukkoa.

esakom [06.02.2005 16:44:54]

#

Jos siinä nyt sattuu olemaan aukko: niin sen voi ladata esim. seuraavasti (vaatii IE5:n tai uudemman), laitan exen zipattuna sulle amppi sähköpostiin tekaisin ihan huvikseni. Socketeilla tietty vois tehä ilman IE:n tarvetta...

Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias _
    "URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, _
    ByVal szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, _
    ByVal lpfnCB As Long) As Long

Private Sub LueFile(url As String, localFileName As String)
    Dim errcode As Long

errcode = URLDownloadToFile(0, url, localFileName, 0, 0)
    If errcode = 0 Then
        MsgBox "Lataus valmis"
    Else
        MsgBox "Virhe: " & Err.Number & " - " & Err.Description
    End If

End Sub

Private Sub cmdLataa_Click()
    LueFile txtURL.Text, txtPolku.Text
End Sub

Mod. edit: kooditagi.

Blaze [06.02.2005 16:53:23]

#

Ja mitäköhän tuo nyt auttaa? Sama parsittu HTML sieltä tulee, kuin jos tavallisesti hakisit sen selaimella.

esakom [06.02.2005 17:00:01]

#

jaa niinpä tuleekin ... sori amppi jäi testailematta, tässä sen taas näkee että pitäisi ajatella loppuun asti... se taitaakin olla vähän hankalampi saada sieltä kuin arvelin. Niinkuin tuossa fiksumpi aikaisemmin sanoi, se taitaa vaatia aikamoisen turva-aukon...

ajv [06.02.2005 18:38:42]

#

Mutta jos löydät turva-aukon, se on näin helppoa:
http://sami-tuohioja.com/kehitys/autentikointi/source.php?page=../../index.php
Jos sivujen ylläpitäjä yhtään tietoturvasta ymmärtää, niin et sitä php-koodia sieltä mitenkään saa.

Ämppi [06.02.2005 18:47:41]

#

Noh, yritin itsekkin kokeila, mutta eipä saanut toimimaan mitenkään muuten...

Vaan ei sillä sen erikoisempaa väliä ollut. Tarkoitukseni oli saada lähdekoodista tieto siitä, mistä tiedostosta löytyisi erään itsetehdyn keskustelupalstan viestihistoria, sillä pari poistettua viestiä kiinnostaisi. (mm. juoruja, jotka olisivat minulle vain hyödyksi, ei mitään vakavia)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta