Pystyykö visual basicillä tekemään kohtailaista 2d peliä?
lemonade tycoonkin tapaista?
http://images.google.fi/images?q=lemonade tycoon&hl=fi&lr=&sa=N&tab=wi
Jos pystyy niin mikä grafiikka oli parasta pelin tekoon?
Kiitos jo etu käteen.
Pystyy. Grafiikka riippuu tarkoituksesta. Joko omat kontrollit, Windows API, DirectX... Tuon tycoonin tasoiseen voi riittää ihan imaget ja pictureboksit, siinä ei taida olla kovin raskasta grafiikkaa (niinkuin 2D:ssä yleensäkään...) Yrittäisin tuossa mainitussa järjestyksessä (kontrollit=helpoin api=keskivaikea directx=haastavampaa) muitakin grafiikkakirjastoja toki voi löytyä...
Just käytiin keskustelua BitBlt:n (Windowsin API:ssa) ja PaintPicture:n (VB:n oma) välillä, https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/7857-bitblt-vs-paintpicture kannattaa vilkaista ja taitaa putkasta löytyä myös muutakin apua... Katso koodivinkkejä ja oppaita, esim DirectX:stä: https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Cc kirjoitti:
mikä grafiikka oli parasta pelin tekoon?
No hieno grafiikka tietenki! ;)
Blaze kirjoitti:
Cc kirjoitti:
mikä grafiikka oli parasta pelin tekoon?
No hieno grafiikka tietenki! ;)
Sitten mun on turha näyttää omasta pelistä kuvia täällä. ;(
Itsesaali.Pisteet = Itsesaali.Pisteet + 1
Mutta itse asiaan: Kyllähän VB:llä voi tehdä hyvää grafiikkaa, eriasia kuinka kone jaksaa pyörittää sitä.
Alla pieni esimerkki Rakentelu-pelistä joka ei minun mielestäni ainaskaan paha ole. :)
kaikki pienet yksityiskohdat melko kivasti toteutettu.
http://www.Planet-Source-Code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=57486
ja käsittääkseni Areena 4-5 on tehty VB:llä
no siis noi tile-grafiikalla tehdyt pelit ei kyllä yleensä paljon resuja syö. Tietysti riippuu paljon myös siitä että miten paljon ja minkä kokoisia liikkuvia "palikoita" on. Eli et kuinka suurta osaa ruudusta joudutaan päivittämään ja kuinka usein.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.