Mitä asioita c++ ohjelmoinnista pitäisi osata pystyäkseen tekemään pelin.
Varmaan ne "perusasiat". Tuskin nyt ainakaan mitään periytymistä tarttee osata :)
No ainakin ne perusasiat, ja sitten, jos et tekstiseikkailua aio tehdä, niin grafiikan teko, mahdollisesti jollain graffakirjastolla, vaikkapa allegrolla...
No.. luokat kannattaa osata. Helpottaa kummasti pelintekoprosessia. Jotain SDL:ää käyttää niin pikaisesti saa "hienon" (ainakin omasta mielestään) pelin aikaiseksi.
SDL:llä saa aikaan hienoja pelejä toki.. en kyllä nyt sitte osaa sanoo et onko se pikasesti vai ei.. mutta jos noin suhteellisesti ottaen ajattelee.. niin SDL:llä saa suht pikasesti suht hienoja pelejä :) Ja siis Darth Sebane pelin tekohan on C plus plussalla ihan lastenleikkiä.. tässäkin on tämä suhteellisuusasia.. et miten hienoo pelii pitäs saada.. 3D-pelejä vai enemmänki ristinollaa.. tai vielä yksinkertasempaa..
Luokat. Entä taulukot, osoittimet ja muut. Mitä hyötyä osoittimista on, sitä en oikein vielä ymmärrä. Olisin aloittamassa tekemään melko yksinkertaista 2D windows peliä.
Tuolta voit asiasta halutessasi lukaista: http://www.nic.funet.fi/c opas/osoittimet.html
Onko liikaa pyydetty, vai voisiko joku kertoa miten DirectX SDL:ää käytetään. Miten tehdään yksinkertainen DirectX ohjelma.
Kiitos tuosta osoitteesta, Gevil.
Eikös tässä just äskön ollu keskustelun alla directit ja muut.. muistelisin.. tai olla linkkejä siellä keskustelussa.. et voithan yrittää selata noita vanhoja keskusteluja.. tai jos haulla löytys..
Suomenkielinen DirectX-opas voisi olla ihan hyvä, kun niitä ei tuntunut löytyvän mistään. SDL:n ohjeista taisi löytyä jonkinnäköistä ohjeistusta englanniksi. Ei englannin kielisessä tietysti mitään vikaa tai suurempia vaikeuksia ole, mutta lukisin mieluummin suomenkielistä...
http://www.gamedev.net/reference/list.asp?
Tuosta vois olla apua (englanniksi).
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.