Olen tuore ummikko PHP osastolla mutta jostain pitäisi nyt repäistä simppeli kysymys-ja-vastaus tyyppinen php scripti. Onkohan mahdollista ja mistä kannattaisi yrittää? Ei tarvitse olla mySQL tai muuta hienoa takana mutta sen vastauksen antaminen pitäisi olla vain admin sivun kautta.
Kiitoksia jo etukäteen
Ööh...Minkäslainen tämä "Kysymys ja vastaus"-skripti pitäisi olla?
Tarkoititko kenties gallupin tapaista? (et varmaan)
Joko kysymyksesi oli epäselvä tai minä olen tyhmä. :P
Saattaisipa tarkoittaa vieraskirjaa hän. Siitä löytyy esimerkkejä täältä putkasta ja googlella luulisi myös löyytyvän, itse en valitettavasti osaa auttaa.
Tämä olisi enempi sellainen haastattelu tyyppinen juttu. Ihmiset voisivat jättää kysymyksiä ja sitten vaikka jonkun admin tunnarin avulla haastateltava voisi heittää vastaukset peliin. Onnistuisiko tuommoinen?
Onnistuu se varmasti, mutta vaatii kyllä se hiukan koodaustaitoja vaatii. Ei välttämättä olisi ensimmäinen softa jota suosittelisin aloittelijalle. Yksinkertaisin tapa kai olisi että olisi kysymytset.php -tiedosto, jolla käyttäjät voisivat laatia kysymykset (ihan perus html lomake), joka sitten lähetä -nappia painamalla prosessoisi kysymyksen ja lähettäisi sen sinulle sähköpostitse.
Sitten olisi vastaukset.html johon kirjoittasit staattisesti kysytyt kysymykset ja niihin laatimasi vastaukset.
Tätä voi sitten monimutkaistaa laittamalla kysymykset.php -tiedosto tallentamaan laaditut kysymykset tietokantaan, ja sitten vaikka admin.php tiedosto salasanan taakse, jolla voit lista kysymykset ja vastata niihin, ja ne sitten taas tallennetaan tietokantaan. vastaukset.php voisi sitten tulostaa dynaamisesti kysymykset ja sinun laatimasi vastaukset.
Kaikke pystyy tekemään, mutta kysymys on osaatko. Ehkä menisin yksinkertaisen ratkaisun mukaan ensin ja myöhemmin sitten taitojen kehittyessä monimutkaistaisin asiaa.
Jep Tomin kanssa samaa mieltä... Ensin kannattaisi varmaan toteutella tuolla juuri tuota sähköpostilla sinulle kysymykset formin kautta... mikä onnistuu sitten
https://www.php.net/manual/fi/function.mail.php
funktiolla...
Tuon enempää en nyt auttele vaan saat itse selvitellä näitä niinkuin varmaan monet muutkin minut mukaan lukien on tehnyt... Tietysti minuakion on auteltu mutta itsekin olen jotain yrittänyt opetella ^^
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.