Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VBA: (CB) Infinite Arena

mikeful [18.01.2005 10:55:53]

#

Olen väsäillyt CoolBasic:illa räiskintäpeliä, josta nyt on alpha-version testausta varten. Sen voi hakea osoiteesta: http://www.freewebs.com/mikeful/lataus/ia.zip
Sivuilta löytyy myös kaksi screenshottia.

Tällä hetkellä "pelissä" ei voi kuin liikkua ja tutkia kenttiä, joita voidaan generoida loputtomasti lisää (siitä nimi). Lähinnä nyt tutkin miksi peli hidastuu parin generoidun kentän jälkeen noin puoleen. Yksi kaverini testaili jo tätä ja hänen uudella koneella hidastelua ei tullut.

Kannataa lukea info.txt, koska siellä on mm. napit. Mutta lasikoille:
nuolet = liikuttaa ukkoa
enter = generoi uuden kentän

Ukko saattaa joskus spawnata seinän päälle, mutta sieltä voi tiputtautua alas. Pelissä harmaan palikat on seinää, keltaiset käytävää ja siniset huoneita. Huoneisiin on tarkoitus tulla power-upien spawnauspisteet joskus myöhemmin. Tarkoitus olisi myös tehdä erilaisia generaattoreita lisää, koska tämä nykyinen osaa tehdä vain yksinkertaisia luolastoja.

Projekti ei etene, koska olen löytänyt hankalan bugin: konetehosta riippuen peli hidastuu parin-kolmen kenttägeneroinnin jälkeen. Itse en keksi ongelmaan muuta selitystä, kuin että CoolBasic sekoilee tilekarttojen ja muistin kanssa.

Bill Keltanen [18.01.2005 12:28:46]

#

eikö pitäs olla yleisessä tai muissa kielissä.. cb ei oo qb eikä vb :C

mikeful [18.01.2005 13:12:20]

#

Jos menee sinne, sanotaan, että takaisin basic-alueelle. :)

BadSource [18.01.2005 13:30:00]

#

Kaikki Basicit kuuluu tälle alueelle. VB, QB, CB, VBA jne...

Blaze [18.01.2005 16:02:20]

#

Tämä onkin hankala ketju.
Tämä alue on perinteisesti ollut ihan vaan VB/QB-alue, mutta mun puolesta vois olla ihan yleinen Basic-alue.
Toisaalta, tämä on minusta lähinnä mainostus-/betatestaajien rekrytointiketju, jolloin se kuuluisi yleiseen keskusteluun.

Olkoon nyt täällä. Joku siirtäköön, jos katsoo aiheelliseksi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta