Tämän loistavan sovelluksen on suoltanut T.M.
Koodi löytyy kirjastosta:
https://www.ohjelmointiputka.net/koodit_nayta.
Mulla on ollu tää koodi pienessä käytössä kotisivuilla. Paras kysely php, minkä oon "kokenut".. Nyt kun vuosi vaihtui 2005 niin uusi kysymys lävähtää aina keskiviikkona? Ennen kysymys vaihtui kun kello löi 0:00 ja päivä vaihtui maanantaiksi.
Jotenkin on siis viikonpäivän ratkaisu kömmähtänyt kun vuosi vaihtui?
Milläköhän kikkailulla saisin taas kysymyksen vaihtumaan aina viikon alussa maanantaina?
Asentamalla koodin uudestaan?
Tuo galluppi katsoo päivän numeron vuoden alusta laskien (date(z)) ja jakaa sen 7:llä. Viime vuonna 1.1 oli torstai, kun se tänä vuonna on lauantai, kuten huomaamme, niillä on eroa juuri tuo kaksi päivää. Purkkakorjauksena voit vähentää 2 tuosta $date-muuttujasta, mutta saat tehdä saman sitten ensi vuonna.
Oma ratkaisuni (jonka myin, enkä siksi kehtaa laittaa ilmaiseksi jakoon ^^;;) käyttää suoraan viikon numeroa (date(W)), jolloin viikko menee oikein niin kauan, kuin itse PHP:ssä ei ole bugia.
Palaan vielä tähän aiheeseen.
Päivien ratkaisu on nyt muodostunut ongelmaksi niin minulle, kuin tälle gallupillekin...
Vuoden 2004 ensimmäinen päivä tosiaan oli torstai ja 2005 on lauantai.
Vähentämällä $aika -muuttujasta 2 ei uusi kysymys lävähdä ruudulle mielestäni vieläkään maanantaina niinkuin kuuluisi? Tai sitten olen vähentänyt sen jostain aivan väärästä paikasta???
Eikö purkkakorjausta (vähentämistä/lisäystä) pitäisi tehdä jotenkin näille kummallekin muuttujalle?
Tässä nykyinen päivän ratkaisu ja muuttujat $aika ja $date.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.