Olen tehnyt kaverini kanssa first person shoot peliä ja haluisimme siihen fps mittarin. mikä olisi helpoin tapa tehdä visual basicillä fps mittari?
Aina kun päivität ruudun, lisäät muuttujaa yhdellä. Sitten teet timerin joka suoritetaan sekunnin välein ja nollaa tuon muuttujan mutta ottaa arvon talteen ja teet sillä sitten mitä lystäät.
tuo alku meni hiukka yli mutta muuten tajusin :)
Onpa lupaava "first person shoot peli", jos FPS:n laskeminen menee yli. Kai yritätte vielä tehdä grafiikan PictureBoxiin BitBlt-funktiolla? Anteeksi epäilykseni kyvystänne tehdä "first person shoot peli."
Siis: Kun renderöitte ruudulle kuvan (kai te aiotte niin tehdä?), nostatte muuttujaa X yhdellä. Sitten, kun on kulunut sekunti (tätä varten voi käyttää timeria), kirjoitatte jonnekin muuttujan X arvon, joka siis kertoo, montako kertaa kuva on piirretty, ja nollaatte muuttujan X.
Veikkaan, että VB:n timer ei kuitenkaan ole ollenkaan riittävän tarkka kunnolliseen FPS-mittaukseen mutta mistäs sitä koskaan tietää, jos ei kokeile.
No nii nytten tajusin kiitos metabolix. En minä ole vielä niin hyvä tässä aiheessa mutta kaverini on koodannut vb:tä jo kauan niin hän osaa joten hän tekee pelille moottorin ja minä lähinnä teen tekstuureja ja jotain avustusta.
GetTickCount -APIlla saa riittävän tarkkoja aikoja.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.