Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Fps-mittari peliin (VB)

Cc [09.01.2005 18:25:30]

#

Olen tehnyt kaverini kanssa first person shoot peliä ja haluisimme siihen fps mittarin. mikä olisi helpoin tapa tehdä visual basicillä fps mittari?

Meitsi [09.01.2005 18:29:40]

#

Aina kun päivität ruudun, lisäät muuttujaa yhdellä. Sitten teet timerin joka suoritetaan sekunnin välein ja nollaa tuon muuttujan mutta ottaa arvon talteen ja teet sillä sitten mitä lystäät.

Cc [09.01.2005 18:45:34]

#

tuo alku meni hiukka yli mutta muuten tajusin :)

Metabolix [09.01.2005 18:55:54]

#

Onpa lupaava "first person shoot peli", jos FPS:n laskeminen menee yli. Kai yritätte vielä tehdä grafiikan PictureBoxiin BitBlt-funktiolla? Anteeksi epäilykseni kyvystänne tehdä "first person shoot peli."

Siis: Kun renderöitte ruudulle kuvan (kai te aiotte niin tehdä?), nostatte muuttujaa X yhdellä. Sitten, kun on kulunut sekunti (tätä varten voi käyttää timeria), kirjoitatte jonnekin muuttujan X arvon, joka siis kertoo, montako kertaa kuva on piirretty, ja nollaatte muuttujan X.

Veikkaan, että VB:n timer ei kuitenkaan ole ollenkaan riittävän tarkka kunnolliseen FPS-mittaukseen mutta mistäs sitä koskaan tietää, jos ei kokeile.

Cc [09.01.2005 19:01:01]

#

No nii nytten tajusin kiitos metabolix. En minä ole vielä niin hyvä tässä aiheessa mutta kaverini on koodannut vb:tä jo kauan niin hän osaa joten hän tekee pelille moottorin ja minä lähinnä teen tekstuureja ja jotain avustusta.

Blaze [09.01.2005 19:16:30]

#

GetTickCount -APIlla saa riittävän tarkkoja aikoja.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta