Olen ladannut Allegron Dev-C++:aan ja tein ohjelman mikä käyttää Allegroa,mutta Dev-C++ ei suostu kääntämään sitä. "No such file or directory!" se sanoo... Olen yrittänyt lisäillä(gcc) -lalleg juttuja perään mutta ei vieläkään suostu kääntämään. Pitääkö Dev-C++:ssassakin(?:) käyttää makea ja make installia?
EDIT:SDL:äkään ei toimi...
No SDL nyt ainakin pitäisi toimia, tai sitten et viitsi/mitälie lukea ohjeita. Onhan sinulla tarpeeksi uusi versio, jotta voit asentaa tuon tiedoston ja kait aloitit multimedia-välilehdeltä löytyvän SDL-projectin?
Kyllä ja kyllä. Mutta kun ei vain toimi... :(
Pystytkö kääntämään perus-C++ ohjelmia? Eli onhan sinulla kääntäjän sisältävä paketti?
Jos on, niin olethan asentanut SDL:n/Allegron DevPackista? Tällä tavalla kaikki asetukset tehdään automaattisesti. Sinulla täytyy tietysti olla uusin Dev-C++ jotta DevPackit toimivat.
Ja mitä tiedostoa ei löydy? Headeria? gcc:tä?
lainaus:
Pystytkö kääntämään perus-C++ ohjelmia? Eli onhan sinulla kääntäjän sisältävä paketti?
Kyllä ja kyllä.
lainaus:
Jos on, niin olethan asentanut SDL:n/Allegron DevPackista?
Kyllä.
lainaus:
Ja mitä tiedostoa ei löydy? Headeria? gcc:tä?
"Allegro.h; no such file or directory" eli allegron headeria. Vaikka aloittaa allegro projektin tai pelkän uuden .c tiedoston.
No ratkasin ongelman poistamalla Dev-C++:an ja asensin DJGPP:n ja allegron siihen.
Toimii varmemmin kun laittaa <allegro.h> eikä "allegro.h"
oon laittain AINA(paitsi kerran) <allegro.h>.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.