Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Allegro + Dev-C++

Sivun loppuun

p-p [08.01.2005 21:36:54]

#

Olen ladannut Allegron Dev-C++:aan ja tein ohjelman mikä käyttää Allegroa,mutta Dev-C++ ei suostu kääntämään sitä. "No such file or directory!" se sanoo... Olen yrittänyt lisäillä(gcc) -lalleg juttuja perään mutta ei vieläkään suostu kääntämään. Pitääkö Dev-C++:ssassakin(?:) käyttää makea ja make installia?

EDIT:SDL:äkään ei toimi...

Gaxx [08.01.2005 22:41:09]

#

No SDL nyt ainakin pitäisi toimia, tai sitten et viitsi/mitälie lukea ohjeita. Onhan sinulla tarpeeksi uusi versio, jotta voit asentaa tuon tiedoston ja kait aloitit multimedia-välilehdeltä löytyvän SDL-projectin?

p-p [09.01.2005 13:45:50]

#

Kyllä ja kyllä. Mutta kun ei vain toimi... :(

Heikki [09.01.2005 14:15:23]

#

Pystytkö kääntämään perus-C++ ohjelmia? Eli onhan sinulla kääntäjän sisältävä paketti?

Jos on, niin olethan asentanut SDL:n/Allegron DevPackista? Tällä tavalla kaikki asetukset tehdään automaattisesti. Sinulla täytyy tietysti olla uusin Dev-C++ jotta DevPackit toimivat.

Ja mitä tiedostoa ei löydy? Headeria? gcc:tä?

p-p [09.01.2005 14:40:35]

#

lainaus:

Pystytkö kääntämään perus-C++ ohjelmia? Eli onhan sinulla kääntäjän sisältävä paketti?

Kyllä ja kyllä.

lainaus:

Jos on, niin olethan asentanut SDL:n/Allegron DevPackista?

Kyllä.

lainaus:

Ja mitä tiedostoa ei löydy? Headeria? gcc:tä?

"Allegro.h; no such file or directory" eli allegron headeria. Vaikka aloittaa allegro projektin tai pelkän uuden .c tiedoston.

p-p [09.01.2005 16:53:59]

#

No ratkasin ongelman poistamalla Dev-C++:an ja asensin DJGPP:n ja allegron siihen.

ezuli [09.01.2005 17:44:23]

#

Toimii varmemmin kun laittaa <allegro.h> eikä "allegro.h"

p-p [09.01.2005 18:05:34]

#

oon laittain AINA(paitsi kerran) <allegro.h>.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta