Eli kieli on C++ ja kääntäjänä toimii Microsoft Visual C++. Haluaisin tiedustella miten saisin muutujien tiedot .dat -tiedostoon ja ne takaisin sieltä samoihin muuttujiin, vaikka ohjelma olisikin käynnistetty uudelleen siinä välissä? Muutkin säilöntä menetelmät ovat tervetulleita.
Olen tekemässä peliä ja tarvitsisin tätä ominaisuutta tallennuksien tekoon.
Voisiko joku kirjoittaa pienen esimerkkikoodin noiden funktioiden käytöstä? Minun pitäisi mitä ilmeisemmin kirjoittaa tiedot siinä binaari muodossa, kun ne on tarkoitus saada sieltä takaisin muuttujiin. Ainakin Visual Basicissa se on toimiva vaihtoehto. Eli funktioiden fwrite ja fread käytöstä esimerkki koodia, jos saisin.
Minkä tyyppistä peliä olet muuten tekemässä?
Saat muuten tietoa noiden funktioiden käytöstä lataamalla esimerkkiohjelmani:
http://www.freewebs.com/dungeon86/
Ja sieltä Ohjelmia-osiosta Virtuaalipankkiautomaatti!
Tässä vielä lyhyt esimerkki:
#include <stdio.h> struct data { /* Luodaan tietue johon tiedot säilötään */ int num1; int num2; } data; int main() { FILE *ptr; ptr = fopen("file.dat", "wb"); data.num1 = 3; data.num2 = 6; fwrite(&data, sizeof(data), 1, ptr); /* Kirjoitetaan tietue tiedostoon */ fclose(ptr); ptr = fopen("file.dat", "rb"); fread(&data, sizeof(data), 1, ptr); /* Luetaan tietueen tiedot tiedostosta */ printf("Arvot ovat %d ja %d", data.num1, data.num2); fclose(ptr); return 0; }
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.