Minä sain $_SERVER["REQUEST_URI"]:lla nykyisen kansion tiedot muuttujaan. Miten voidaan tästä muuttujasta sitten katsoa, jos sieltä jostain (ei väliä mistä) löytyy arrayssa $kansiot olevia sanoja, ja if -lauseilla sitten toimenpiteitä, riippuen, löytyykö yksikään niistä arrayn sanoista, vaiko eikö..
Kiitos.
Kuulostaa siltä, että nyt tehdään jotain väärin... Mutta tässä yksi ratkasu. Sovella siitä.
En tarkoittanut, että tarkistaisin, onko kansio olemassa, vaan sitä, onko käyttäjä siinä kansiossa/sen alihakemistoissa/tiedostoissa sillä hetkellä...
Tarkista vaikka str(i)posilla, löytyykö REQUEST_URI:sta noita $kansiot:n stringejä.
No tässä se on se minun nykyinen koodi (en muistanut liittää sitä ekaan viestiin):
<?php $row = $_SERVER["REQUEST_URI"]; $folders = array("akuankka/", "touho/", "ankkalinna/", "nasse-seta/"); $pos = strpos($row, $folders); if($pos === false){ include("fold1.php"); } else { include("fold2.php"); } ?>
Onko se sitten se i siellä funkkarissa?
Yksi virhe on ainakin siinä, että olet laittanut strposin toiseksi parametriksi merkkijonon asemesta taulukon. Käy siis taulukko läpi foreachilla ja tarkista kukin merkkijono erikseen.
Eli miten...? :D
Olen vähän huono näissä silmukoissa.
Ratkaisu piilee foreach()-silmukassa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.